http://news.debian.net/2011/01/22/join- ... o-squeeze/
Inte hundra pa att jag ar med pa vad du menar, om du inte med Unstable (Sid) menar Testing?andol skrev: (Om inte annat därför att det nu åter kommer börja strömma in mer nya paket i Unstable.)
Men faktiskt Unstable, vilket i det här sammanhanget/forumet är lite extra relevant. Det är nämligen därifrån Ubuntus utecklingsversion generellt sett hämtar nya paket.cthulhu skrev:Inte hundra pa att jag ar med pa vad du menar, om du inte med Unstable (Sid) menar Testing?andol skrev: (Om inte annat därför att det nu åter kommer börja strömma in mer nya paket i Unstable.)
Vad kommer nya Testing (dvs. Debian 7.0) att heta?
Ja, sa har jag ocksa uppfattat det.Som jag tror och tänker, så är det ett flöde av kod från unstable till testing.
Det flödet stoppas när testing fryses. När då testing blir stable, så släpper proppen och det importeras kod från unstable till testing återigen.
Nja, det ar detta jag inte ar med pa. Jag kan ju inte detta, men flodet fran Experimental till Unstable (Sid) borde vara opaverkat av vad som hander langre ner (Testing, Stable, Old Stable) tror jag.Och då kan unstable få fart igen med att hämta kod från experimental. Ungefär så borde det fungera...
Att de inte hade honom till Debian 1 (istallet for buzz). Det ar ju den basta toy-story-rollfiguren att uppkalla en dist/version efter:andol skrev: Debian 7.0 är Wheezy.
I stand corrected:cthulhu skrev:Nja, det ar detta jag inte ar med pa. Jag kan ju inte detta, men flodet fran Experimental till Unstable (Sid) borde vara opaverkat av vad som hander langre ner (Testing, Stable, Old Stable) tror jag.Och då kan unstable få fart igen med att hämta kod från experimental. Ungefär så borde det fungera...