Jag följde dessa anvisningar och då funkade Gyache Improved i Ubuntu 10.10
http://blog.sudobits.com/2010/10/24/how ... ntu-10-10/
Den enda chatt klienten som funkar bra för Yahoo chatt och webbkamera i kombination.
Det tipset kanske borde sättas in i Wikin så man hittar den lätt?
Gyache Improved i Ubuntu 10.10
Re: Gyache Improved i Ubuntu 10.10
Jo nu är det för mig en gåta varför du startar en ny tråd om Gyache....
Loell har ju lagt av och ersatts ev ett annat ppa...... och det avhandlas ju i en annan tråd.
Om du sedan testat och det funkar så är det ju bara att skriva i Wikin.... mycket besynnerligt

Loell har ju lagt av och ersatts ev ett annat ppa...... och det avhandlas ju i en annan tråd.
Om du sedan testat och det funkar så är det ju bara att skriva i Wikin.... mycket besynnerligt

-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: Gyache Improved i Ubuntu 10.10
Jag testade att sätta in i Wikin men det fastnade inte, får bara ett felmeddelande när jag testar. Så om nån vill göra det så välkomnar jag det.
Kan nämna att det även blir GYachE v 1.2.3 när man har installerat. Alltså en nyare version än vad som syns på deras hemsida.
Jag skulle kanske fortsatt på den gamla tråden men nu är det som det är.
Det är däremot mer besynnerligt att Gyache inte finns i det vanliga programförrådet eftersom den uppenbarligen funkar. Det finns i flera andra distars förråd. Men eftersom Ubuntu är ledande anser jag att den borde ha de bästa programalternativen i sitt "vanliga" förråd också.
Kan nämna att det även blir GYachE v 1.2.3 när man har installerat. Alltså en nyare version än vad som syns på deras hemsida.
Jag skulle kanske fortsatt på den gamla tråden men nu är det som det är.
Det är däremot mer besynnerligt att Gyache inte finns i det vanliga programförrådet eftersom den uppenbarligen funkar. Det finns i flera andra distars förråd. Men eftersom Ubuntu är ledande anser jag att den borde ha de bästa programalternativen i sitt "vanliga" förråd också.