[löst] grafik miljö som inte kräver något?

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
tintinz
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

[löst] grafik miljö som inte kräver något?

Inlägg av tintinz »

jag sitter just nu på min skoldator med Intel graffe kort, visst fungerar de väl bra i ubuntu men jag vill lira minecraft och behöver mer kräm.. vilken graikmiljö skulle ni rekomendera?
Senast redigerad av 1 tintinz, redigerad totalt 17 gånger.
Användarvisningsbild
madbear

Re: grafik miljö som inte kräver något?

Inlägg av madbear »

Att hitta en skrivbordsmiljö som inte kräver något alls blir svårt :) .
Fluxbox kräver inte mycket, men å andra sidan kan du inte spela minecraft i Gnome så tvivlar jag på att det funkar bättre i fluxbox.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

LXDE är lätt.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
tintinz
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av tintinz »

madbear skrev:Att hitta en skrivbordsmiljö som inte kräver något alls blir svårt :) .
Fluxbox kräver inte mycket, men å andra sidan kan du inte spela minecraft i Gnome så tvivlar jag på att det funkar bättre i fluxbox.
jo absolut de fungerar men tänkte om man kunde ta bort så mycket krävande som möjligt. hälst skulel jag vilja köra de från terminalen :P
David Andersson

Inlägg av David Andersson »

Jag tror inte det handlar om att "ta bort så mycket krävande som möjligt", i form av skrivbordsmiljö eller andra program. Börja med att kolla vilken drivrutinen och inställningar för den, och eventuellt inställningar för skärpa och detaljer i spelet.

Med intelgrafik så tror jag default drivrutin ("intel") är det man ska använda. Man kan kolla vad man har i /var/log/Xorg.0.log, men det borde finnas ett enklare sätt. En sak som kan påverkar grafikprestanda är "Visuella effekter" i Gnome och kanske "Composition" i Xfce.
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"