..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Jag blev lika konfunderad som du men drog mig till minnes, http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 99#p427012
Tänk vad det skulle underlätta om vi skrev vad vi menade utan att linda in det i kryptiska generaliseringar och andra stolligheter.
Recordable skrev:Dom menar väl att koden var så dålig att det enda som fungerade var #!/bin/bash
Det var också min första tanke, men koden fungerade faktiskt.
Vid eftertanke, så är det bara i svenska forum som jag har sett detta. Har aldrig varit med om detta på engelska forum, även fast jag till 99,9 % befinner mig på utländska forum.
Recordable skrev:Dom menar väl att koden var så dålig att det enda som fungerade var #!/bin/bash
Det var också min första tanke, men koden fungerade faktiskt.
Vid eftertanke, så är det bara i svenska forum som jag har sett detta. Har aldrig varit med om detta på engelska forum, även fast jag till 99,9 % befinner mig på utländska forum.
Andersen skrev:Då måste jag ju registrera mig på alla dessa forum, det tänker jag inte göra. Frågan var bara om denna jargong är vanlig i linux världen.
Vilken jargong? Du vet ju inte ens vad personerna menar.