Saker som bara fungerar i Internet Explorer?
Saker som bara fungerar i Internet Explorer?
Problem...
Att fråga om Internet Explorer finns till Ubuntu antar jag både är självbesvarat och helgerån?
Men gör det det?
Tro nu inte att jag gillar IE, jag kör Chrome även på windowsdatorn, men det finns tyvärr vissa saker som jag bara fått fungera med IE.
Bl.a. bilduppladdningen i boldgalleriet hos webhoteller one.com.
Visst kan lam ladda upp filer, men det finns en funktion där som automatiskt ändrar bildstorleket till önskad direkt vid uppladdning, vilket jag tycker är otroligt smidigt. Och detta har jag inte fått att fungera i Chrome eller Firefox.
Nån som har en lösning på detta, eller nån annan webbläsare som detta fungerar i?
Att fråga om Internet Explorer finns till Ubuntu antar jag både är självbesvarat och helgerån?
Men gör det det?
Tro nu inte att jag gillar IE, jag kör Chrome även på windowsdatorn, men det finns tyvärr vissa saker som jag bara fått fungera med IE.
Bl.a. bilduppladdningen i boldgalleriet hos webhoteller one.com.
Visst kan lam ladda upp filer, men det finns en funktion där som automatiskt ändrar bildstorleket till önskad direkt vid uppladdning, vilket jag tycker är otroligt smidigt. Och detta har jag inte fått att fungera i Chrome eller Firefox.
Nån som har en lösning på detta, eller nån annan webbläsare som detta fungerar i?
- johanre
- Serveradmin
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Saker som bara fungerar i Internet Explorer?
Nej, finns ingen anledning för Microsoft att porta Internet Explorer till Linux.
Att göra en tjänst specifikt för en webbläsare låter ju idiotiskt. Jag hade tjatat på dom att göra något åt det eller bytt webbhotell.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- Osprey
- Kontakt:
Det finns eller har funnits anpassade versioner av IE för att installera och köra i Wine...
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
Ok... Inte för att jag saknar IE i andra fall, men det skulle ju varit smidigt att kunna starta det när man behöver...
Jag har kontaktat one angående detta, väntar på svar.
Jag har kontaktat one angående detta, väntar på svar.
- Kirill
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
Jodu, du kan köra IE under Linux! Det finns om du söker på ie4linux på nätet. Dock är det version 6, 5.5 samt 5:an!
Webmaster för
Cracker.se Linux, IT-säkerhet, Mac & Boxee Box!
Mina guider
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=56551
Cracker.se Linux, IT-säkerhet, Mac & Boxee Box!
Mina guider
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=56551
Ok, Ska kolla...Pontus Öhman skrev:Jodu, du kan köra IE under Linux! Det finns om du söker på ie4linux på nätet. Dock är det version 6, 5.5 samt 5:an!
- johanre
- Serveradmin
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ja, just det - hade glömt det... men det var ju en halv evighet sen!Pontus Öhman skrev:Jodu, du kan köra IE under Linux! Det finns om du söker på ie4linux på nätet. Dock är det version 6, 5.5 samt 5:an!
Tänkte bara meddela att jag inte lyckats få till detta.
Jag har löst det genom att köra Windows XP i Virutual Box.
Det löser även andra kompabilitetsproblem, även om det inte känns helt rätt.
Windows där går ju att få igång på typ 10 sekunder, så det känns okej.
Jag har löst det genom att köra Windows XP i Virutual Box.
Det löser även andra kompabilitetsproblem, även om det inte känns helt rätt.
Windows där går ju att få igång på typ 10 sekunder, så det känns okej.
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Har du påpekat felet för one.com?
Ja, och svaret var att detta kräver ActiveX, vilket bara används i Internet Explorer.mcNisse skrev:Har du påpekat felet för one.com?
Dom tipsade om att man kanske kunde köra detta i Wine.
- mcNisse
Intressant svar... Sa du att de var ett webhosting företag???
Då är du tvungen att köra IE. Se till att installera GuestAddons om du inte redan har gjort det.
Då är du tvungen att köra IE. Se till att installera GuestAddons om du inte redan har gjort det.
Nja... Man MÅSTE inte ha IE...
Men om man ska ladda upp bilder till deras bildgalleri finns det lite smarta funktioner som t.ex. att bildernas storlek minskas automatiskt till önskad storlek vid uppladdning, vilket är rätt smidigt, detta fungerar endast med IE.
Det går att ladda upp ändå, men får man se till att bilderna är som man vill ha dom innan.
Samma sak gäller en del andra webgränssnitt för att redigera hemsidor, men det är inget man saknar så jättemycket.
Vad är GuestAddons?
Men om man ska ladda upp bilder till deras bildgalleri finns det lite smarta funktioner som t.ex. att bildernas storlek minskas automatiskt till önskad storlek vid uppladdning, vilket är rätt smidigt, detta fungerar endast med IE.
Det går att ladda upp ändå, men får man se till att bilderna är som man vill ha dom innan.
Samma sak gäller en del andra webgränssnitt för att redigera hemsidor, men det är inget man saknar så jättemycket.
Vad är GuestAddons?
- mcNisse
VBoxGuestAdditions (som det egentligenheter) gör VirtualBox upplevelsen myckt trevligare. Musen behöver inte frigöras men host key, Klipbordet fungerar mellan hostsystemet och värden, justering av desktoppen fungerar bättre.
Jaha, det där... Jo, det är installerat redan, och ja, det gjorde ju faktiskt VirtualBox plötsligt användbart!mcNisse skrev:VBoxGuestAdditions (som det egentligenheter) gör VirtualBox upplevelsen myckt trevligare. Musen behöver inte frigöras men host key, Klipbordet fungerar mellan hostsystemet och värden, justering av desktoppen fungerar bättre.