fd.svensson skrev:Med den här diskussionen tycker jag att det är tydligt att vi ska ha Suporten på egen plats inom forumet, det är dessa diskussioner som skrämmer bort folk. Tidigare "skrämde" de bort mig, jag orkar inte med sådant. Ett Ubuntuforum måste väl i första hand plussa för Ubuntu, blir det inte konstigt annars?
Detta "skrämde" även mig i början, trots att jag kan betraktas som avancerad "hem-/familje-användare". Hade jag varit otålig tonåring hade kanske jag också trollat med mitt missnöje, men jag möttes även av mer "pedagogiska" naturer vilket bidrog till en positiv upplevelse.
Men detta kräver "öppenhet", från alla. Och vi kan inte kräva det av alla, men av oss själva.
Urban Anjar skrev:Om du använder andra distar eller rent av Windows eller MacOS är skitsamma, men här pratar vi Ubuntu och dess syskon.
Det finns massor av saker, som jag håller på med men som vi inte supportar här, trädgårdsskötsel, husrenovering, fotografering och segling till exempel. Man får hitta rätt forum för rätt grej.
Ja här skall pratas *buntu! Men vi skall även kunna hjälpa vilsna själar att hitta rätt forum. Om vi har möjlighet, dvs.