Får inte igång mitt Nätverkskort efter ominstallation

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
Wesley
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Får inte igång mitt Nätverkskort efter ominstallation

Inlägg av Wesley »

Jag har ett Broadcom BCM 4312 trådlöst nätverkskort som fungerade bra med Ubuntu Lucid Lynx. När jag nu har installerat Windows 7 och Maverick Meerkat som dual boot har jag inte fått nätverkskortet att fungera inifrån Ubuntu.

Har tittat runt lite på liknande trådar men inget jag försökt med har hjälpt. Det konstiga är att jag kan kontakta min egen trådlösa router och få kontakt men inte komma in på internet. Jag har prövat ping och den verkar inte ha någon kontakt med nätverket då. När jag försöker med att öppna "additional drivers" under system --> preferences så händer ingenting, jag får inte upp någon lista alls, vilket jag fick förra gången jag installerade ubuntu. Hur ska jag gå vidare för att få igång Internet?
Användarvisningsbild
RicchiH
Kontakt:

Re: Får inte igång mitt Nätverkskort efter ominstallation

Inlägg av RicchiH »

Kan du komma åt din server via webbläsaren menar du, eller hur vet du att du når routern?

Om du kan nå routern men inte internet bör det ju vara routern och inte din dator som är problemet.Ubuntu bild
Skriv svar

Återgå till "Internet"