I alla fall ser jag ingen anledning till gnäll och klagan runt detta längre...
Varför? Det kommer bara ifrågasättas och diskuteras sönder varje gång nåt skall göras då, som med allt annat här. Låt dom bestämma och lösa det på det sätt dom vet det blir bäst funktionalitet utifrån.vulfgar skrev:Jo, supportgruppen kan ju antingen be nån admin om mod-rättigheter i supportdelen av forumet eller meddela oss som är globala moddar vilka trådar som ska klistras/avklistras, det som dom tycker verkar enklast. Det här ska gå att fixa direkt.
Exaktemente!Lao Tzu skrev:Tja, som jag tolkar Vulfgars svar menar hon helt enkelt att supporten är tvungen att be en admin om moderatorrättigheter (eller adminrättigheter om det behövs). Det spelar ingen roll om admin råkar vara en som suttit i evigheter eller precis kommit dit. Rent tekniskt är det forumadministratörerna som delar ut rättigheterna till övriga. Därför behöver de be admins om rättigheterna. Det andra alternativet att gå genom oss globala moderatorer är ju helt frivilligt från deras sida sett.
Men det var ju just detta vi hade kommit fram till, vi låter kockarna laga mat och murarna mura. Klart som korvspad och inget att diskutera sönder.farmfield skrev: Varför? Det kommer bara ifrågasättas och diskuteras sönder varje gång nåt skall göras då, som med allt annat här. Låt dom bestämma och lösa det på det sätt dom vet det blir bäst funktionalitet utifrån.
Varför får dom som har kompetens inte använda denna? Detta bromsas hela tiden och det är fullkomligt vansinne. Istället sitter det folk efter 3-4 år och låser hela byggets utveckling...
Det har inte fungerat här på åratal, det är fan dags att göra en riktig förändring. Varför skall dom som bevisligen inte lyckas få ordning fortsätta hålla i dom här bitarna? Ge makten till dom som har kompetens att lösa problemen själva!
Jag har sagt detta länge, men det går ju inte att genomföra eftersom man utgår ifrån nuvarande organisation - så förändringar blir bara påstådda förändringar, inte förändringar i praktiken...Urban Anjar skrev:Men det var ju just detta vi hade kommit fram till, vi låter kockarna laga mat och murarna mura. Klart som korvspad och inget att diskutera sönder.farmfield skrev: Varför? Det kommer bara ifrågasättas och diskuteras sönder varje gång nåt skall göras då, som med allt annat här. Låt dom bestämma och lösa det på det sätt dom vet det blir bäst funktionalitet utifrån.
Varför får dom som har kompetens inte använda denna? Detta bromsas hela tiden och det är fullkomligt vansinne. Istället sitter det folk efter 3-4 år och låser hela byggets utveckling...
Det har inte fungerat här på åratal, det är fan dags att göra en riktig förändring. Varför skall dom som bevisligen inte lyckas få ordning fortsätta hålla i dom här bitarna? Ge makten till dom som har kompetens att lösa problemen själva!
Utgår man ifrån att det inte ska fungera, så gör det inte det heller.farmfield skrev: ...bara 'officiellt', i praktiken är det samma dynga som tidigare.
Alltså, det ligger nåt i vad du säger. Jag försökte förändra det uppifrån på min tid, sen har andra, däribland du försökt göra samma sak.farmfield skrev:Men den kommer aldrig så länge småpåvarna vägrar släppa makten om sina små påvedömen.
Okej, då börjar vi där!farmfield skrev:Om supportgruppen - som finns - får de praktiska rättigheterna att sköta supportavdelningen, ta och genomföra egna beslut, ändra strukturen, slänga gammal dynga o.s.v... Om detta sker så ser jag det som det största steget vi tagit på 2 år.
Huvet på spiken!Peetra skrev:Jag kan givetvis inte helt tala för alla admins å moddisar här, men jag tror att det skulle välkomnas med lite fler, som modererar, det har skrivits ut på ett par ställen. Just supporten är svårmodererad för de globala moderatorerna, då de inte innehar all den expertis, som support-givare oftast har.