farmfield skrev:FR var en lokalt egenkonstruerad bantad version av LoCo Council. Varför den skapades och fungerade som den gjorde får de som skapade den berätta, för jag vet inte riktigt.
Men jo, det var FR's huvuduppgift.
Eftersom det att jag var en av några andra drivande bakom detta med FR, kan jag förklara detta.
Notera dock, att jag inte vill uppehålla mig kring det egentliga DSK i detta fall.
Förtroenderådet byggdes upp, för att ge var enskild medlem en möjlighet till, att i framtiden kunna överklaga forumledningens (i första hand) beslut om banning eller avstängning.
FR var den instans som lades till och som stod vid sidan av forumledningen, för att en upprepning av otillständiga avstängningar och snabba "banningar" som hade drabbat både enskilda medlemmar, samt grupper av medlemmar, under den tid som DSK förlöpte, inte ännu en gång skulle kunna bli forumledningens sätt att göra sig av med oliktänkande o/e kritiska röster.
Där sådant hade varit legio. Under hela den tiden som idag kallas för
DSK.
Var man inte
med, under den tiden, så var man
där emot.
Med ty åtföljd, av det tidigare sagda.
Förr, än man visste det, så var man bannad.
FR fick med tiden en annan stämpel på sig, vilket kan anses vara tråkigt, men, som det ser ut idag, så hade det nog även gjort sitt. Under en första, men väldigt turbulent tid och efter en väldigt omskakande sådan, dessförinnan.
Det var det, om tiden för skapandet av FR.
tukken