Har bränt U 10.10 desktop två gånger - varje gång laddar den - men sedan kommer det upp en desktop med ett litet fönster där man ska skriva något - men det finns ingen text - bara massa 000000 0000 och fattar inte vad jag ska göra - så jag förmodar 9.10 är mer stabil och ska prova den istället.
MVH
U desktop 10.10 fungera inte - provar 9.10 istället
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Re: U desktop 10.10 fungera inte - provar 9.10 istället
Det verkar som om GUD inte vill att jag ska inst ... Ubuntu hahaha
Nu plötsligt så hittar inte datorn den externa CD spelaren.
Är redo och var inget problem förut - vad ska man göra nu då - gick in i bios och ändra intällningar till default - för förut så hade jag ju fixat så CD spelaren skulle boota ubuntu, vilket fungera.
Fy fan va trist hahahaha

Nu plötsligt så hittar inte datorn den externa CD spelaren.
Är redo och var inget problem förut - vad ska man göra nu då - gick in i bios och ändra intällningar till default - för förut så hade jag ju fixat så CD spelaren skulle boota ubuntu, vilket fungera.
Fy fan va trist hahahaha

Har du en usb-sticka och möjligheten att hitta den i BIOS, då den är ikopplad, så kanske det är läge att fundera på att installera från USB istället.
Tro det eller ej - körde total recovery och fixa windo... from scratch och då hitta den CD igen och jag körde 9.10 och den boota upp helt ok med att välja språk osv ...
Men sedan kom samma problem igen - en desktop och en ruta med 0000 000 och att jag ska skriva något ...
Problemet verkar som disten eller min dator inte hittar typsnitt - ska prova med andra alternativ hahaha hoppas jag lyckas på något sätt
Ska väl nämna att jag såg text med error för att hitta 0 - kanske hårdisken.
Det verkar som när jag ändrar CD till position 1 att boota upp - så hamnar hårdisken på plats 1 eller något sånt - ska experimentera lite hahaha
Men sedan kom samma problem igen - en desktop och en ruta med 0000 000 och att jag ska skriva något ...
Problemet verkar som disten eller min dator inte hittar typsnitt - ska prova med andra alternativ hahaha hoppas jag lyckas på något sätt

Ska väl nämna att jag såg text med error för att hitta 0 - kanske hårdisken.
Det verkar som när jag ändrar CD till position 1 att boota upp - så hamnar hårdisken på plats 1 eller något sånt - ska experimentera lite hahaha

Om du orkar läsa mitt dravel hahaha
Nu funkar CD och U-dist
Men det kommer ingen text bara massor av 0000 000 hahaha ger snart upp
Körde live ...

Men det kommer ingen text bara massor av 0000 000 hahaha ger snart upp

Körde live ...
- xhassex
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Kan det vara så att du har skrivskyddat MBR i bios.pompado skrev:Om du orkar läsa mitt dravel hahahaNu funkar CD och U-dist
Men det kommer ingen text bara massor av 0000 000 hahaha ger snart upp![]()
Körde live ...
Livet är lustigt och hitta en gamla Ubuntu eee och prova - fungera utmärkt och valde då att ladda ned stabil version av Ubuntu 9.4 hehehe fungerar utmärkt.
.
Ber om ursäkt för mina tidigare smått hysteriska inlägg
Nu är det bara att fixa och ordna som man vill ha det och ska köra med 3 kontant kort
.
Ber om ursäkt för mina tidigare smått hysteriska inlägg

Nu är det bara att fixa och ordna som man vill ha det och ska köra med 3 kontant kort