Det som händer är att så fort jag loggar in med min användare kommer det upp en massa felmeddelanden om att den inte kan starta dittan och dattan pga. otillräckliga privilegier osv. Det känns väldigt handikappande att i princip ingenting, kan starta och speciellt att Nautilus eller vad det nu heter inte startar (jag syftar på det som hanterar menyerna med programmen) Det som irriterar mig då är att jag som rätt oavancerad linuxanvändare känner mig väldigt låst, fast ändå inte, då jag kan navigera i mapparna som vanligt men ändå inte aktivera några som helst program pga att jag inte vet var dom finns. Och hur startar jag ett terminalfönster i utan dessa menyer?
Ok då har jag fått ur mig det.
-Kan jag genom terminalen byta tillbaka till mitt gamla användar-id? Hur gör jag?
-När jag råkar ut för detta, hur startar jag då en terminal? (Allt som verkar funka är att navigera i filsystemet)
-Går det att starta ett program utan terminal eller "Ubuntu-menyn"?
-Hur kan jag få allt att fungera med mitt nya användar-id?
Bara som en sidnot, jag tycker inte man borde handikappa användarna så mycket genom att bara ha menystart som ett tydligt alternativ. Nu antar jag att det går att starta programmen på annat sätt också men var kan man isf. hitta dessa? Finns inget mer irriterande än att krasha halvt. Helt är ok men delvis är inte alls kul.

Tack för mig