[Löst] TOR + Firefox + ?

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
MrT76
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

[Löst] TOR + Firefox + ?

Inlägg av MrT76 »

Hej !!

Jag har en vana av att använda olika webbläsare (minst 2) till olika uppgifter och ha flertalet flikar i dom och alltid ha dom liggande i bakgrunden även om jag för tillfället inte använder någon av dom.

En kompis berättade om programmet TOR och hjälpte mig att installera det.
Och jag gillar det defenitivt.

Men det finns en hake...
Hitills har jag bara fått det att fungera tillsammans med Firefox.
Testade Chrome i eftermiddags men det verkade inte fungera, när jag skrev in proxy uppgifterna i Chrome så stängdes internet ner för vissa funktioner, bla. webbradio som jag lyssnar mycket på.
Googlade nu lite på Opera och det blev jag väl inte muntrare av direkt.
:(

Någon som vet om och hur man får TOR att fungera i någon annan webbläsare än Firefox?

/MrT

Edit:
Satte din tråd som löst. :)
ubot
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: TOR + Firefox + ?

Inlägg av ubot »

Jag vet inte hur din kompis gjorde när ni installerade Tor men du ska inte fylla i proxy-inställingar i Firefox utan köra med pluginet Tor-button. Det finns en guide på Tors hemsida som beskriver hur man installerar Tor i Ubuntu på rätt sätt. Dom rekommenderar också att man addar Tors PPA så att man inte kör med en gammal version i Ubuntus förråd.
Do not use the packages in Ubuntu's universe. They are unmaintained and out of date. That means you'll be missing stability and security fixes.
https://www.torproject.org/docs/tor-doc-unix.html.en
Tänk också på att Tor normalt inte fungerar när/om du fildelar med BitTorrent! Det finns någon artikel om det någonstans på Tors sida också.
MrT76
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: TOR + Firefox + ?

Inlägg av MrT76 »

Jag fick Seamonkey att fungera bra till TOR o Proxy inställningar...
Så jag hittade vad jag sökte...
:)
/MrT
Skriv svar

Återgå till "Internet"