Finns det något program där man kan köra sina bilder för att detektera dubletter.
Jag har flyttat bilder mellan datorer och externa hårddiskar och rört till det så makalöst. Det är jobbigt att sitta och plocka bort dubletter i 30000 bilder. Så är det någon som vet hur man gör, berätta det gärna för mig.
Dublett LÖST
Kategoriregler
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Dublett LÖST
Senast redigerad av 1 alfeva, redigerad totalt 15 gånger.
Re: Dublett
fslint är ett program som letar dubletter. Finns i förråden - använd Pakethanteraren Synaptic. Hemsida:
http://www.pixelbeat.org/fslint/
http://www.pixelbeat.org/fslint/
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Tack, har installerat det men inte provat det ännu.
Ett annat nygammalt problem är att f-spot försvann igen. Det fungerade vid två importer sedan blev det som förut, alltså att det glimmar till i rutan men öppnar sig inte. Jag installerade om 10.10 och då kom det tillbaka men nu är det samma sak igen så det är väl bara att ge sig och använda Shotwell istället. Synd för jag trivs bättre med f-spot.
Ett annat nygammalt problem är att f-spot försvann igen. Det fungerade vid två importer sedan blev det som förut, alltså att det glimmar till i rutan men öppnar sig inte. Jag installerade om 10.10 och då kom det tillbaka men nu är det samma sak igen så det är väl bara att ge sig och använda Shotwell istället. Synd för jag trivs bättre med f-spot.
- Osprey
- Kontakt:
Prova att starta det med kommandot "f-spot" i en terminal och se vad det skriver ut för felutskrift...alfeva skrev:Ett annat nygammalt problem är att f-spot försvann igen. Det fungerade vid två importer sedan blev det som förut, alltså att det glimmar till i rutan men öppnar sig inte. Jag installerade om 10.10 och då kom det tillbaka men nu är det samma sak igen så det är väl bara att ge sig och använda Shotwell istället. Synd för jag trivs bättre med f-spot.
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
Det här fick jag.
alf@alf-Aspire-T120E:~$ f-spot
[Info 10:29:45.104] Initializing Mono.Addins
Exception in Gtk# callback delegate
Note: Applications can use GLib.ExceptionManager.UnhandledException to handle the exception.
System.ArgumentOutOfRangeException: Argument is out of range.
at System.DateTime.DaysInMonth (Int32 year, Int32 month) [0x00000] in <filename unknown>:0
at FSpot.TimeAdaptor.DateFromIndexDescending (Int32 item) [0x00000] in <filename unknown>:0
at FSpot.TimeAdaptor.DateFromIndex (Int32 item) [0x00000] in <filename unknown>:0
at FSpot.TimeAdaptor.TickLabel (Int32 item) [0x00000] in <filename unknown>:0
at FSpot.GroupSelector.HandleAdaptorChanged (FSpot.GroupAdaptor adaptor) [0x00000] in <filename unknown>:0
at (wrapper delegate-invoke) FSpot.GroupAdaptor/ChangedHandler:invoke_void__this___GroupAdaptor (FSpot.GroupAdaptor)
at FSpot.TimeAdaptor+<DoReload>c__AnonStorey19.<>m__6B () [0x00000] in <filename unknown>:0
at FSpot.Driver+<RunIdle>c__AnonStorey11.<>m__50 () [0x00000] in <filename unknown>:0
at GLib.Idle+IdleProxy.Handler () [0x00000] in <filename unknown>:0
at GLib.ExceptionManager.RaiseUnhandledException(System.Exception e, Boolean is_terminal)
at GLib.Idle+IdleProxy.Handler()
at Gtk.Application.gtk_main()
at Gtk.Application.Run()
at FSpot.Driver.Startup()
at Hyena.Gui.CleanRoomStartup.Startup(Hyena.Gui.StartupInvocationHandler startup)
at FSpot.Driver.Main(System.String[] args)
alf@alf-Aspire-T120E:~$
alf@alf-Aspire-T120E:~$ f-spot
[Info 10:29:45.104] Initializing Mono.Addins
Exception in Gtk# callback delegate
Note: Applications can use GLib.ExceptionManager.UnhandledException to handle the exception.
System.ArgumentOutOfRangeException: Argument is out of range.
at System.DateTime.DaysInMonth (Int32 year, Int32 month) [0x00000] in <filename unknown>:0
at FSpot.TimeAdaptor.DateFromIndexDescending (Int32 item) [0x00000] in <filename unknown>:0
at FSpot.TimeAdaptor.DateFromIndex (Int32 item) [0x00000] in <filename unknown>:0
at FSpot.TimeAdaptor.TickLabel (Int32 item) [0x00000] in <filename unknown>:0
at FSpot.GroupSelector.HandleAdaptorChanged (FSpot.GroupAdaptor adaptor) [0x00000] in <filename unknown>:0
at (wrapper delegate-invoke) FSpot.GroupAdaptor/ChangedHandler:invoke_void__this___GroupAdaptor (FSpot.GroupAdaptor)
at FSpot.TimeAdaptor+<DoReload>c__AnonStorey19.<>m__6B () [0x00000] in <filename unknown>:0
at FSpot.Driver+<RunIdle>c__AnonStorey11.<>m__50 () [0x00000] in <filename unknown>:0
at GLib.Idle+IdleProxy.Handler () [0x00000] in <filename unknown>:0
at GLib.ExceptionManager.RaiseUnhandledException(System.Exception e, Boolean is_terminal)
at GLib.Idle+IdleProxy.Handler()
at Gtk.Application.gtk_main()
at Gtk.Application.Run()
at FSpot.Driver.Startup()
at Hyena.Gui.CleanRoomStartup.Startup(Hyena.Gui.StartupInvocationHandler startup)
at FSpot.Driver.Main(System.String[] args)
alf@alf-Aspire-T120E:~$
När jag kört programmet FSlint får jag fram den här listan som är jättelång.Min fråga är då:Är det alla dubletter som visas? Eller är det så att om tre likadana visas så ska två bort