Firefox vs Chrome ?

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
Användarvisningsbild
Forcevision
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Kontakt:

Firefox vs Chrome ?

Inlägg av Forcevision »

Tjabba !

Är nu väldigt nyfiken på att höra vad ni tycker man skall använda.
Jag har nu kört Firefox Chrome Internet explorer.

Internet explorer går ju helt bort, men Chrome får jag känslan av att går snabbare än Firefox vad tycker ni ?

Sedan någon som har koll på vilken av dessa webbläsare som är säkrast ?

Sedan känns det som Chrome är ju googles webbläsare att dom håller koll på än mer än annars om man använder deras webbläsare också eller vad säger ni ?

/Force
Http://www.jernstedt.me Från otränad till tok tränad och följ mig på facebook http://www.facebook.com/jernstedt.me
Användarvisningsbild
Osprey
Kontakt:

Re: Firefox vs Chrome ?

Inlägg av Osprey »

Chrome är för tillfället klart snabbare än Firefox, men Firefox har fler addons/plugins. Enligt ett rykte lär kommande Firefox vara klart snabbare, samtidigt som antalet plugins till Chrome växer. Och dessutom har de utbytbara bokmärken mellan varandra...

Så jag tycker inte att man behöver låsa sig vid någon, själv har jag båda installerade, men kör för tillfället mest Chrome... :)
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
Beta

Inlägg av Beta »

Jag var tidigare en nästan militant Firefox-användare, men blev nyfiken på Chrome. Är nu nästan helt på Chrome-sidan, men det måste sägas att det inte är sådär super-stor skillnad på de två, tycker jag.

Det som fick mig att älska Chrome var den smidiga google-translate funktionen. Jag får så lätt översatta sidor, det är hur bra som helst då jag surfar på olika språk och t.ex. får finska sidor hela tiden (bor i Finland men pratar finska som en halv-åring...). Så för mig råkade det vara det som gjorde att jag vande mig vid Chrome.

Testa båda och testa om dom har de addons du tycker om.

Chrome har haft en massa problem med flash, så det är t.ex. bra att ha Firefox för vissa sidor.
Användarvisningsbild
Forcevision
Kontakt:

Inlägg av Forcevision »

Säkerheten?
Och just detta med Chrome/Google får mer koll på än är det så ?
Http://www.jernstedt.me Från otränad till tok tränad och följ mig på facebook http://www.facebook.com/jernstedt.me
Användarvisningsbild
barzam

Inlägg av barzam »

Jag dumpade Firefox för ett år sedan och prövade massa andra browsers (chromium, vimprobable, jumanji, conkeror, surf, uzbl m.fl.) men använder sedan ett tag tillbaka Firefox 4 betan som jag tycker känns mycket snabbare än 3.X (vimperator-klonen pentadactyl funkar också vilket var en förutsättning för mig).
Användarvisningsbild
webaake
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av webaake »

Jag kör FF, Opera och Chrome för olika sidor. Chrome kan man inte tematisera alls, verkar det som, Opera går bättre. Så jag tycker att ni har glömt Opera?
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
m!rage

Inlägg av m!rage »

Firefox tillsammans med ett par stycken tillägg är det som passar mig bäst. Kan inte motivera varför, men så fort jag provat någon annan webbläsare har jag blivit irriterad på att något inte fungerar som jag vill så jag har bytt tillbaka till firefox igen :) Är man orolig över Google-biten i Chrome finns ju alltid Chromium som i princip är Chrome utan Googles grejer.
Användarvisningsbild
Forcevision
Kontakt:

Inlägg av Forcevision »

Nja känns bara om man kör Chrome så kollar mr Google vad man gör eller ? :)
Användarvisningsbild
pun
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av pun »

Forcevision skrev:Nja känns bara om man kör Chrome så kollar mr Google vad man gör eller ? :)
Givetvist så vet Google vad du gör eftersom du nyttjar deras tjänster, helt frivilligt !!! Google är ett vinstdrivande kommersiellt bolag och inte någon allmän institution.

Sen kan man då även läsa om detta på Google hemsida för just Chrome

http://www.google.com/chrome/intl/sv/privacy.html
Skriv svar

Återgå till "Internet"