Firefox kraschar!

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
lindberg88
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Firefox kraschar!

Inlägg av lindberg88 »

Hej! har nyligen fått problem med mitt firefox, det går inte att starta och jag får ett felmeddelande som lyder så här "Firefox is already running, but is not responding. To open a new window, you must first close the existing Firefox process, or restart your system". Har provat att ta bort och installera på nytt med hjälp av "Programcentral för Ubuntu" men det hjälpte inte.. Något tips?
Användarvisningsbild
mcNisse
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Firefox kraschar!

Inlägg av mcNisse »

Det finns en låsfil kvar, ~/.mozilla/firefox/xxx/lock, ta bort den så kan du starta igen. Byt bara ut xxx mod din profils namn. ~ betyder din hemkatalog. Välj att visa dolda filer så hittar du .mozilla katalogen.
lindberg88

Inlägg av lindberg88 »

Hur visar jag dolda filer? Vart är min hemkatalog? Är det när jag bara trycker in på "filsystem"?
lindberg88

Inlägg av lindberg88 »

hittade nu, men tog bort lock och det blev ingen skillnad
Christian Johansson
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Christian Johansson »

Använder du bankid? I så fall kan det vara samma problem som många andra har drabbats av. Prova att ta bort filen ~/.mozilla/firefox/*.default/secmod.db . Det finns dock en mer permanent lösning i bankid-trådar här på forumet men jag måste leta lite för att hitta den.
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"