Edit: + installation av update-manager igen
Så nu fungerar det igen. Thanks Bowmore.

Ej testat, skall göras:).Bowmore skrev:Inga direkta.Stampe skrev:Grub problem, eller kanske min disk?. Ideas?!:D
Har du kört fsck på patitionen/partitionerna?
Använd helst inte Uppdateringshanteraren (update-manager) under utvecklingsskedet. Om du gör det ändå acceptera ALDRIG en partiell uppgradering om du inte har full koll på läget. Då kan du råka ut för problem som du haft. Kör heller aldrig en dist-upgrade i terminalen om du inte vet vad du gör.gruble skrev:Edit: + installation av update-manager igen
Kunde följa när det var fixat och att Unity kan uppdateras nu.Bowmore skrev:Då ser du att just nu avinstalleras Unity om du skulle göra en partiell uppgradering![]()
Lite väl drastiskt, eller ...gruble skrev:Avinstallerat update-manager nu (tänkte väl att det fanns någon anledning till att dom plockar bort den gång på gång för mej)
Jeppgruble skrev:Intressant att följa utvecklingen i Get Changelog för paketen i Synaptic.
Jo inga trubbel för min Natty-installation just nu !Bowmore skrev: Lite julgodis för Compizar
Paketet compiz-fusion-plugins-extra finns nu och kan installeras.
Själv kommer jag att vara ganska osynlig nu under julhelgen så får passa på att önska er en God Jul
Hallå..... flashade just Erasmux kärna....ele skrev:Lite sugen blir man nu,hmm kanske skulle ta och installera på en testdisk.
Edit: BTW God Jul å Gott Nytt År
Nu har ju inte kärnan med detta att göra utan en klantig implementering av indicator-keyboard som fn inte är ett separat paket utan ingår i indicator-applet samt keyboard-configuration. Men det går att fixa, åtminstone har jag lyckats.gruble skrev:men jag har samma beteende med att usa-tangentbord läggs tillbaks och är förvalt efter omstart,
sedan jag uppdaterade till 2.6.37-12.26 med Synaptic.
Kod: Markera allt
xprop -root|grep XKB
förutsatt att du kör svenska (se) och inte har ett speciellt tangentbord som inte är kompatibelt med pc105.XKBMODEL="pc105"
XKBLAYOUT="se"
XKBVARIANT=","
XKBOPTIONS="grp_led:scroll"
xprop -root|grep XKB
ls -l ~/.dmrc
Yup men den kommer nog mer att likna GS.... Troligen till Alpha 2_ZoutH skrev:Jag är något positivt överraskad, unity är inte så värdelöst av min lilla och enkla användning att döma.
När kommer det hända något med Ubuntu-loggan längst upp t.v.? Planerar man att lägga dit samma "dashborad" som i 10.10 netbook?