HakanS skrev: 2010-12-22 21.39.36
Ett tillägg.
Vad gäller Farmfields frågor tidigare när det gäller att han inte får hjälpa till. 2010-12-22 21.40.48
Så har jag PM:at honom om att han är välkommen att bidra med sin kompetens även om han inte ingår i webbmaster-teamet. 2010-12-22 21.43.00
klar
Detta är inte sant, 100% ren lögn!HakanS skrev:2010-12-22 21.50.41
!
mghg: PM skickades förra veckan och i helgen.

HakanS svar - och 'icke-svar' - både i trådar, på IRC-mötet såväl som i PM visar tydligt att jag inte är välkommen att bidra till att lösa problemen i portalen eller någon annanstans i LoCo't.
Nedanstående är t.ex. lösningen på marginalbuggarna i Drupal, buggar som HakanS själv skapade när han moddade det nuvarande temat för att matcha Katt's header. Man undrar ju vem som är mest lämpad att ta tag i Drupal, den som löser problemet på några minuter eller han som ställde till dom och efter ett år fortfarande inte lyckats lösa dom, trots att han har svaret på hur... Och ja, minuter. Det tog mig typ 5 minuter att lokalisera och korrigera felen, men jag är inte välkommen i gruppen webmasters ändå... Att jag har kompetensen verkar inte spela nån roll, kanske är det min 'cv' från LoCo't som inte duger, hehe...

Skickat: 15 december 2010, 00:55
Så efter en vecka med lösningen har det inte lösts - och det är HakanS som vägrat lösa det, inte serveradministratorerna, det vet jag eftersom pm (och) svar även gick till dom... Vansinne!farmfield skrev:@Server- och Drupaladmin (och TL) med kopia till administratörerna.
Eftersom detta inte tagits tag i - vilket borde gjorts direkt när vi återgick till Drupal - så tänkte jag att det kanske var på tiden att få detta gjort. Minst sagt.
Och vi pratar <5 minuters jobb för den med tillgång till css-filerna - huruvida det är Drupaladmin eller serveradmin vet jag dock inte så mailar båda grupperna.
Så,
Korringering av fullbreddsfält:
Fil: style.css
Rad: 233
Ändra till: margin: 10px 0 0 0;
Korringering av sidfot så loggan syns:Kod: Markera allt
#content .block, .messages, .status { -moz-border-radius: 3px 3px 3px 3px; -moz-box-shadow: 0 2px 3px #BBBBBB; background: none repeat scroll 0 0 #F8F8F8; margin: 10px 0 0 0; padding: 10px; }
Fil: style.css
Rad: 426
padding: 20px 140px 10px 10px;
Korrigering av marginal i icke 'fältat' innehåll (t.ex. Nyhetsflödet) samt göm 'överflöde':Kod: Markera allt
#footer { background-image: url("images/footer_logo.gif"); background-position: right top; background-repeat: no-repeat; font-size: 11px; margin: 15px 9px 0 0; padding: 20px 140px 10px 10px; }
Fil: onecol.css
Rad: 3
Ändra till: margin: 18px 0;
Lägg till: overflow: hidden;
Med dessa ändringar är alla fel i temat som syns korrigerade. Arbetstid från min sida: <10 minuter.Kod: Markera allt
.panel-1col { margin: 18px -10px; overflow: hidden; }
Mvh/Johan Gårdfeldt

Jag inser nu att min tidigare uppfattning av HakanS som samarbetsovillig och oresonlig var helt korrekt. HakanS borde ha fått kicken som portaladmin för länge sen. Jag vet inte vad som lurade mig under min tid som TL vilket fick mig att tro att han skulle fixa det här, men jag kunde aldrig tänka mig hur olämplig han skulle vara som TL... Nu vet jag. Lika olämplig som han är som Drupal/Portaladmin.