Och varför informeras det inte tydligare om detta? Det är fullständigt oacceptabelt att det inte 'skyltas' med sånt här TYDLIGT - se bara på förra mötet med, vadå, ett tiotal deltagare?

Vad är det frågan om?

Det var också informerat via Twitter. http://twitter.com/#!/Ubuntu_se
Från mitt perspektiv så handlar det om ett nystartande av Sveriges LoCo vilket innebär att allt tar sin tid. Till en början får vi räkna med att vi är några få på mötena och allt eftersom tiden går arbeta för att få bättre och bättre uppslutning. Ett mål kan vara att inom ett eller två år sätta gränser på om ett möte är behörigt eller ej med visst antal deltagare i relation till antalet medlemmar i launchpad-teamet. Men jag tror att ett sådan spärr nu skulle stjälpa mer än hjälpa.farmfield skrev:Idag kl. 20.30 är det LoCo-möte på IRC-chatten. Mer info hittar ni på LoCot's wikisida!
Och varför informeras det inte tydligare om detta? Det är fullständigt oacceptabelt att det inte 'skyltas' med sånt här TYDLIGT - se bara på förra mötet med, vadå, ett tiotal deltagare?![]()
Vad är det frågan om?![]()
Jag tycker att ett anslag i forumet kan vara riktigt bra faktiskt. Det kanske lyfter några ögonbryn och väcker något intresse ifall man, oavsett kategori, ser att det finns något att som är aktivt att engagera sig i. Jag tror att vi under nästa eller näst-nästa möte bör styra upp några riktlinjer hur vi ska gå ut med mer information så vi får större uppslutning på mötena.Peetra skrev:Den kategorin ska vara för forumet och den här för LoCot. Men det skulle kanske vara en ide att ha det som globalt anslag ett par dygn före mötet ska ske?
[edit] Eller hmmms... Stör det månne supporttagare?