Jag är nog mera inne på Sventos uppfattning.Re: Vilka program använder du mest?
Svento skrev:
DockbarX (som visar dom öppna fönstren i övre panelen så att jag kunnat ta bort den undre).
Hm… min övre panel är redan fullsmockad så för min del är jag glad att jag har två paneler och de två panelerna var faktiskt en av anledningarna att jag valde Gnome en gång i tiden, även om jag är fullt medveten om att man kan ha hur många paneler man vill vare sig man använder Gnome eller något annat, till och med i Windows, om jag inte minns fel…
Men jag har aldrig förstått varför man vill ta bort den ena panelen. Ingen panel är ju direkt i vägen, i och med att den döljs automatiskt (om man valt det, men vem har inte det?). Så exakt varför vill man bara ha en panel?
Helt utanför ämnet i och för sig, kanske skulle starta en nu tråd om det istället?
Kanske beror det på hur god synen är.............försök till förtydligande................jag behöver hela min 24" skärm för att bekvämt se ett fönster ( tex firefox ) och det gör att skärmformatet 16:9 är en försämring. dvs 4:3 passade bättre. Men nu är marknadekrafterna sådana och då skulle jag uppskatt om det kom en panellösning som passade för att passera den efter höger/vänster-sidorna. (säg inte 11.04 nu för det är något helt annat)
Jag har provat några ggr att gör den passeringen men det blir strul med det mesta med textfunktioner i panelerna.