Det är det inte alls. För datorsupport används ordet 'support' på svenska, inte 'stöd'.HakanS skrev:På vilket sätt är support mer klargörande?farmfield skrev:Support är ett mer klargörande ord än 'stöd'.
"Stöd" är ju det svenska ordet för engelskans "support".
Jag behöver Inkscape. Installeras det? Nej. Så texten är missvisande och generaliserande vilket inte är bra.HakanS skrev:Nej, och det är därför det inte står så.farmfield skrev:Sen kan man inte skriva att 'alla program' installeras, det är ju inte sant.![]()
Det står "innehåller alla program du kan tänkas behöva".
Du får gärna definiera 'tryggt' i användningen här, jag tycker det är ett skumt ord. Jag personligen föredrar 'säkert' - bl.a. för att det är en av sakerna folk sammankopplar GNU/Linux med.ycc skrev:Ubuntu är ett GNU/Linux-baserat operativsystem som är enkelt och tryggt att använda.
Sen gillar jag inte användningen av GNU/Linux i en sån här text eftersom folk inte vet vad GNU är. Linux som koncept verkar jobbigt nog att ta till sig för folk, så att slänga in GNU är imo lite overkill. Men den där debatten har härskat förr och ingenting jag orkar ge mig in i, det finns ett ton saker som är viktigare i så fall.
Det är ju inte sant i den formen som det skrivs där... Jag tycker det är fel.Ubuntu innehåller alla nödvändiga program, oavsett om du använder datorn hemma, i skolan eller på jobbet.