Söker billig Android-smartphone. HTC Wildfire?
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Re: Söker billig Android-smartphone. HTC Wildfire?
Swedroid. Dom har full koll - och på schweländska! 

>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
Jag har hittat 2 nyare lurar med Android 2.2. LG P500 Optimus One och HTC Gratia.
LG'n http://www.phonehouse.se/Mobiltelefoner ... ptimus-One
Gratian finns bara hos Tre. LG'n finns även hos Netonnet.
LG'n http://www.phonehouse.se/Mobiltelefoner ... ptimus-One
Gratian finns bara hos Tre. LG'n finns även hos Netonnet.
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Nu har jag Swedroid i min RSS-läsare.farmfield skrev:Swedroid. Dom har full koll - och på schweländska!
- ele
- Kontakt:
Det är djungel idag när det lurar,men kan säga iaf wildfiren mycket lur för pengarna + officiell uppdatering till 2.2,har en arbetskamrat som köpte en sådan och han var ute en budgetvariant och är otroligt nöjd med den.
Ganska lätt att roota om man vill ett stort + tillräckligt med ram osv.helt klart den bästa budgetluren idag skulle jag säga.
Ganska lätt att roota om man vill ett stort + tillräckligt med ram osv.helt klart den bästa budgetluren idag skulle jag säga.
ZTE Blade då? Det är ju en budgetlur som har bättre specs på många sätt än Wildfire.ele skrev:Det är djungel idag när det lurar,men kan säga iaf wildfiren mycket lur för pengarna + officiell uppdatering till 2.2,har en arbetskamrat som köpte en sådan och han var ute en budgetvariant och är otroligt nöjd med den.
- ele
- Kontakt:
Jo sant (inte stora skillnader)men hade inte själv valt den pga finns ingen bra community för den luren (ännu) sedan htc telefoner är det trots allt hyfsad kvalite på,kan inte uttala mig om ZTE Blade.ubot skrev:ZTE Blade då? Det är ju en budgetlur som har bättre specs på många sätt än Wildfire.ele skrev:Det är djungel idag när det lurar,men kan säga iaf wildfiren mycket lur för pengarna + officiell uppdatering till 2.2,har en arbetskamrat som köpte en sådan och han var ute en budgetvariant och är otroligt nöjd med den.
Sedan tycker jag att storleken spelar roll oxå Wildfiren är mindre vilket jag tycker bättre om,har själv en hero idag och skall byta nästa år och det lutar åt en ? alla är för stora,har även iphone 3gs klumpig,drar mycket batteri en riktig skitlur på ren svenska men är tvungen att ha den pga mitt jobb.
Inte lätt att ge råd smaken är som baken

Senast redigerad av 1 ele, redigerad totalt 16 gånger.
Jag är tacksam för informationen. Wildfire har ju bättre batteritid, bättre kamera men sämre upplösning, minne m.m än ZTE Blade. Aja, jag ska inte köpa en telefon nu iaf så jag får följa Swedroids nyheter så får vi se vad som händer under månaderna som kommer.
Du kan aldrig bevaka för så sidor. Men skulle jag välja bara en blir det utan tvekan Swedroid.ubot skrev:Jag får nog lugna mig lite. Jag har inte råd med en Android-lur (annan än Wildefire eller ZTE Blade) nu. Jag får hålla koll på nyheterna. vilka är dom bästa nyhetskällorna för att hålla koll på Android-lurar? Engadget, Swedroid?

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Ja, jag funderar på Nexus S men det är ju en annan prisklass också men men någon ny telefon blir det inte på några månader hur som helst.
En Android lur med plats för två stycken SIM-kort vore gött.