Hur aktiverar jag mig i en grupp?

Denna kategori är till för de som är medlem på https://launchpad.net/~ubuntu-se
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Hur aktiverar jag mig i en grupp?

Inlägg av farmfield »

Jag har snurrat runt på Launchpad men hittar ingen info om grupper eller något sådant - och då har jag ju varit med hela tiden i processen/övergången. Vi måste ta tag i detta a.s.a.p...

I mitt eget fall önskar jag aktivera mig inom gruppen för webdesign (eller vilken det nu är jag behöver vara med i) för att kunna lösa problem med teman o.s.v. aktivt?

Hur gör jag detta? Vilken grupp är det som gäller?
Användarvisningsbild
mghg
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Hur aktiverar jag mig i en grupp?

Inlägg av mghg »

farmfield skrev:Jag har snurrat runt på Launchpad men hittar ingen info om grupper eller något sådant - och då har jag ju varit med hela tiden i processen/övergången. Vi måste ta tag i detta a.s.a.p...
Enligt uppgift ger inte Launchpad möjligheten att lägga våra grupper som "underteam" till LoCo:t. Mitt förslag till lösning är att det på enklaste sätt skrivs in i fritextfältet på LoCo-sidan att det finns ett antal projektsidor och team-sidor inklusive länkar till dessa.
HakanS
Global Moderator
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av HakanS »

farmfield skrev:Jag har snurrat runt på Launchpad men hittar ingen info om grupper eller något sådant - och då har jag ju varit med hela tiden i processen/övergången. Vi måste ta tag i detta a.s.a.p...
Information om projekt och grupper finns här: https://wiki.ubuntu.com/SwedishTeam/Projekt . Där ser man att det finns ett projekt som heter Webbplats
farmfield skrev:I mitt eget fall önskar jag aktivera mig inom gruppen för webdesign (eller vilken det nu är jag behöver vara med i) för att kunna lösa problem med teman o.s.v. aktivt?
Hur gör jag detta? Vilken grupp är det som gäller?
Du ansöker om att gå med i gruppen https://launchpad.net/~ubuntu-se-webmasters
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

1. Jag har ansökt men har inte fått något användbart info om gruppen än, inte ens vem som är gruppledare.

Det leder mig vidare till...

2. Varför finns det ingen vettig info om hur man aktiverar sig i en grupp? Det finns ingen sådan info idag?

Vad gäller gruppen webmasters, specifikt, undrar jag vad som gäller. Av gruppmedlemmarna nedan är endast tre aktiva:
  • Amelia Nilsson
    Håkan Sörensson
    Johan Ramm-Ericson
Varför är följande inaktiva/personer utan titel fortfarande med i gruppen?
  • Lars Ljung
    Barre
    Rancor
Varför är våra aktiva phpBB-admins med i gruppen?
  • Hund
    Peetra
    Konservburk
Användarvisningsbild
Peetra
Kontakt:

Inlägg av Peetra »

Jag är medlem i gruppen för webbplatsen här på forumet, för att jag pillar i stilmallar för forumet. Jag hittar inte ställe, hur man går med i LP-gruppem fock. *rodna-smilie-här*
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Peetra skrev:Jag är medlem i gruppen för webbplatsen här på forumet, för att jag pillar i stilmallar för forumet. Jag hittar inte ställe, hur man går med i LP-gruppem fock. *rodna-smilie-här*
Noops, och det där måste lösas - och då menar jag generellt gällande grupper, att det finns lättillgänglig information på LP om hur man går med i en grupp.
Skriv svar

Återgå till "LoCo Sverige"