Unity krånglar

Generella frågor om Gnome-skrivbordet.
Tollan
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Unity krånglar

Inlägg av Tollan »

Jag tog hem unity i synaptic och installerade det loggade ut och valde "netbook" som inlogg men unity panelen till vänster syns inte det blir tomma fält när jag håller muspekaren över den men alla funktioner är klickbara samt att den övre panelen också försvunnit så nu använder jag inte den inloggningen mer. Någon som vet varför unity strular? Använder Ubuntu 10.10 MM
Tacksam för svar.
Fedora fc15 on my stationary pc & Ubuntu 11.04 on my laptop
Bowmore

Re: Unity krånglar

Inlägg av Bowmore »

Hej och välkommen :)

Unity i Maverick blev aldrig riktigt klar men fungerar bra för de flesta Intel- och också för många NVidia grafikkort. Man fokuserade då på Netbooks som huvudsakligen har Intel-grafik. Själv har jag ATI-grafik och fick liknande problem som du har.

Om du talar om vad du har för grafikkort så kanske nån kan hjälpa dig att få igång Unity, annars vänta till nästa Ubuntuutgåva (Natty 11.04) kommer ut, dvs i slutet av april.

Ett enkelt sätt att ta reda på vad grafikkortet heter är att koipera in följande kommando i terminalen och köra det:

Kod: Markera allt

lspci | grep VGA
Terminalen hittar du i menyn under Program > Tillbehör > Terminal
Tollan
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Unity krånglar

Inlägg av Tollan »

Tack!

Jag har ett ATI Radeon Xpress 200M kort så det förklarar nog mitt problem. Jag väntar tills Natty blivit mer stabil och provar den då, sist så fungerade Unity bra i NN alpha1 på min laptop men mitt nätverkskort var inte med (Atheros). Ser fram emot när Natty RC kommer.
Tack för ditt svar & ett trevligt forum.
Fedora fc15 on my stationary pc & Ubuntu 11.04 on my laptop
Skriv svar

Återgå till "Gnome (Ubuntu)"