Föreningen Ubuntu Sverige

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Kontakt:

Re: Föreningen Ubuntu Sverige

Inlägg av P.Forsberg »

TILLÄGG:
Allting finns kvar. Även postgiro samt Bankgiro.
Vad jag som firmatecknare behöver är ett konstituerande möte som leder till en ny styrelse samt en kassör, då jag måste meddela skatteverket samt banken om detta.
Och om ni önskar göra detta vill jag gärna än en gång påpeka att det är bråttom.
Den sista december är definitivt slut. Då kommer jag att avregistrera det hela enligt styrelsebeslut samt bokslut.

LJ
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

@LJ

Finns det intressenter som vill ta över & driva vidare så skall det ju absolut inte avslutas.

@alla andra

Se till nu också, att om ni gör detta, så lägg det som ett projekt i Launchpad under ~/ubuntu-se samt kör samma metodik som övriga projekt kommer göra framöver (*), så vi är konsekventa.

(*) Och exakt vilka riktlinjer vi kommer köra i projekten är ju det första som vi måste ta tag i nu, men i botten är det Launchpad för projektstyrning/revision och alla möten på IRC med loggning.
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Kontakt:

Inlägg av P.Forsberg »

Från och med nu kan jag bara nås via email littlejohn ( at ) ubuntu.se eller direkt hos http://ubuntu.se via PM.

LJ
morpa
Översättare

Inlägg av morpa »

Har inte fått översvallande mottagande på ideen om att starta upp föreningen igen, så att jag tror den får vila. Å andra sidan verkar ju nu loco m.m komma igång, så det kanske är bra nog.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"