Wubu slutade starta

Frågor om LiveCDn samt installation och uppgradering av Ubuntu och dess varianter
buurd

Wubu slutade starta

Inlägg av buurd »

Hejsan!
Min Wubi installation slutade fungera någongång under natten. När jag startade datorn i morse får jag upp valet mellan Windows och Ubuntu som vanlig men när jag väljer Ubuntu så startar datorn om direkt. Jag hinner se att något skrivs ut men vad hinner jag inte se.

Jag har googlat lite och sett att man ska be någon om att få en ny wubildr-fil av någon som har en fungerande installation men jag har ingen sådan så jag frågar här :-)

Eller finns det bättre lösningar?

Tack på förhand
Roland
ubot
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Wubu slutade starta

Inlägg av ubot »

Jag har aldrig testat Wubi men det verkar strula mest hela tiden låter det som. Det är inte första gången Wubi strular för folk i forumet. Det kanske är bättre att dual-boota Ubuntu och Windows rakt av istället? Se bara till att inte radera Windows-partitionen om du får för dig att göra det!

Något svar på din fråga har jag tyvärr inte. :(
buurd

Inlägg av buurd »

Wubi har några problem, inget snack om det. Men att dualboota är inte ett alternativ i många sammanhang och ibland ett sämre alternativ. För mig är Wubi skillnaden mellan att ha en eller två datorer.
buurd

Inlägg av buurd »

Jag fick tips om applikationen Ext2Explore vilken låter mig göra backup på det jag vill spara (hemmappen i mitt fall). Sedan går det ju rätt fort att installera om Wubi.
Skriv svar

Återgå till "Installation och uppgradering"