Jodå! För fasen. Gör det så jobbigt för normal användaren att använda Windows som det bara går. Gör det omöjligt att spela upp nertankad film och mp3:or (den olagliga sorten). Omöjligt att installera piratade program. Att ens tänka tanken att köra en piratad Vista skall få din dator att självförstöra sig på 5 sekunder. Hoppas alla säkerhetshål drabbar folk och företag hårt (inte för att jag vet om det finns några men jag tar det för givet).Hund skrev: Sedan denna hetsjakt på piraterna, den är ju värre än häxjakten som fanns för många år sedan.
Visst är piratkopiering fel och jag förstår att dom vill dra åt snaran för dom, men man lär tänka på kunderna med, det finns ju inte direkt någon användanvänlighet kvar.. Man kan ju knappt spara ett textdokument utan att man lär validera sin licens!
"Så länge vi tjänar massa pengar är det lugnt, vi skiter väl i våra kunder!" så känns det lite som Ms tänker nu för tiden.
Sedan att Vista i sig är byggt på en enda stor bugg verkar det som ska vi inte ens tala om..
Slå mig om jag har fel men gynnar inte det bara Ubuntu och linux i största allmänhet?