Norrgatts Nycklar

Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
bjoost61
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Norrgatts Nycklar

Inlägg av bjoost61 »

Jag har några travtokiga vänner som jag försöker få att gå över till Ubuntu. Problemet är att de använder ett windowsprogram som heter Norrgatts Nycklar som de inte anser sig klara sig utan. Jag har försökt att få det att fungera i wine och allt verkar fungera utom åtgärden "uppdatera kalender" får då följande felmeddelande:

Kod: Markera allt

Run-time error '445': Objekt does'nt support this action. 
och eventuellt då även "Hämta startlistor" som är beroende av den tidigare åtgärden.
Någon som kan lösa detta? Demo finns att ladda ner här:
http://www.norrgatt.com/norrgatts_nycklar.html
Om fullversion behövs för lösning så PM-a mig för registreringskod.
Om vi lyckas lösa detta så kan jag få minst 5 personer samt en spelbutik i Visby att gå över från den mörka sidan till Ubuntu.
Användarvisningsbild
pun
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Norrgatts Nycklar

Inlägg av pun »

Jo nu kan jag inte ens få upp Norrgats hemsida... varken med Firefox 4 eller Chromium.....

Hursomhelst så skulle jag testa med utvecklingsversionen av Wine.

https://launchpad.net/~ubuntu-wine/+archive/ppa

Sen har du då även uppdaterade winetricks-versioner för att installera MS paket.
Användarvisningsbild
Rasmus
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Rasmus »

Hur stor är chansen att det är skrivet i visual*? I så fall kanske det kan funka i mono.
bjoost61

Inlägg av bjoost61 »

Kör redan med utvecklingsversionen, konstigt att du inte får upp sidan jag får upp den BÅDE med FF och chrome.
bjoost61

Inlägg av bjoost61 »

edit: dubbelpost
bjoost61

Inlägg av bjoost61 »

Vet ej vad det är skrivet i för språk. Det är en finne vid namn Harry som gjort det för många år sedan. Jag har försök kontakta honom men han har flyttat till Spanien och verkar omöjlig att hitta.
Skriv svar

Återgå till "Experimentverkstad"