F-spot LÖST
Kategoriregler
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
F-spot LÖST
När jag vill öppna F-spot öppnas en liten ruta upp till höger, men bara som en flash, endast en kort stund, inte så länge att det inte ens går att läsa vad där står. Jag har importerat bilder från ett usbminne och det jobbade på som vanligt men sen hände detta. Vad göra? Jag har installerat om F-spot men det blir samma.
Senast redigerad av 1 alfeva, redigerad totalt 18 gånger.
Re: F-spot
Starta Fspot från terminalen genom att skriva in fspot och trycka enter.
Kopiera sedan in det felmeddelande du får i terminalen i ditt svar.
Kopiera sedan in det felmeddelande du får i terminalen i ditt svar.
Är det så här Du menar?
To run a command as administrator (user "root"), use "sudo <command>".
See "man sudo_root" for details.
alf@alf-Aspire-T120E:~$ fspot
Kommandot "fspot" hittades inte. Menade du:
Kommandot "f-spot" från paketet "f-spot" (main)
fspot: kommandot hittades inte
alf@alf-Aspire-T120E:~$ f-spot
[Info 15:46:31.715] Initializing Mono.Addins
Exception in Gtk# callback delegate
Note: Applications can use GLib.ExceptionManager.UnhandledException to handle the exception.
System.ArgumentOutOfRangeException: Argument is out of range.
at System.DateTime.DaysInMonth (Int32 year, Int32 month) [0x00000] in <filename unknown>:0
at FSpot.TimeAdaptor.DateFromIndexDescending (Int32 item) [0x00000] in <filename unknown>:0
at FSpot.TimeAdaptor.DateFromIndex (Int32 item) [0x00000] in <filename unknown>:0
at FSpot.TimeAdaptor.TickLabel (Int32 item) [0x00000] in <filename unknown>:0
at FSpot.GroupSelector.HandleAdaptorChanged (FSpot.GroupAdaptor adaptor) [0x00000] in <filename unknown>:0
at (wrapper delegate-invoke) FSpot.GroupAdaptor/ChangedHandler:invoke_void__this___GroupAdaptor (FSpot.GroupAdaptor)
at FSpot.TimeAdaptor+<DoReload>c__AnonStorey19.<>m__6B () [0x00000] in <filename unknown>:0
at FSpot.Driver+<RunIdle>c__AnonStorey11.<>m__50 () [0x00000] in <filename unknown>:0
at GLib.Idle+IdleProxy.Handler () [0x00000] in <filename unknown>:0
at GLib.ExceptionManager.RaiseUnhandledException(System.Exception e, Boolean is_terminal)
at GLib.Idle+IdleProxy.Handler()
at Gtk.Application.gtk_main()
at Gtk.Application.Run()
at FSpot.Driver.Startup()
at Hyena.Gui.CleanRoomStartup.Startup(Hyena.Gui.StartupInvocationHandler startup)
at FSpot.Driver.Main(System.String[] args)
alf@alf-Aspire-T120E:~$
To run a command as administrator (user "root"), use "sudo <command>".
See "man sudo_root" for details.
alf@alf-Aspire-T120E:~$ fspot
Kommandot "fspot" hittades inte. Menade du:
Kommandot "f-spot" från paketet "f-spot" (main)
fspot: kommandot hittades inte
alf@alf-Aspire-T120E:~$ f-spot
[Info 15:46:31.715] Initializing Mono.Addins
Exception in Gtk# callback delegate
Note: Applications can use GLib.ExceptionManager.UnhandledException to handle the exception.
System.ArgumentOutOfRangeException: Argument is out of range.
at System.DateTime.DaysInMonth (Int32 year, Int32 month) [0x00000] in <filename unknown>:0
at FSpot.TimeAdaptor.DateFromIndexDescending (Int32 item) [0x00000] in <filename unknown>:0
at FSpot.TimeAdaptor.DateFromIndex (Int32 item) [0x00000] in <filename unknown>:0
at FSpot.TimeAdaptor.TickLabel (Int32 item) [0x00000] in <filename unknown>:0
at FSpot.GroupSelector.HandleAdaptorChanged (FSpot.GroupAdaptor adaptor) [0x00000] in <filename unknown>:0
at (wrapper delegate-invoke) FSpot.GroupAdaptor/ChangedHandler:invoke_void__this___GroupAdaptor (FSpot.GroupAdaptor)
at FSpot.TimeAdaptor+<DoReload>c__AnonStorey19.<>m__6B () [0x00000] in <filename unknown>:0
at FSpot.Driver+<RunIdle>c__AnonStorey11.<>m__50 () [0x00000] in <filename unknown>:0
at GLib.Idle+IdleProxy.Handler () [0x00000] in <filename unknown>:0
at GLib.ExceptionManager.RaiseUnhandledException(System.Exception e, Boolean is_terminal)
at GLib.Idle+IdleProxy.Handler()
at Gtk.Application.gtk_main()
at Gtk.Application.Run()
at FSpot.Driver.Startup()
at Hyena.Gui.CleanRoomStartup.Startup(Hyena.Gui.StartupInvocationHandler startup)
at FSpot.Driver.Main(System.String[] args)
alf@alf-Aspire-T120E:~$
Inget svar ännu men lite komplettering från mig. Jag hade Photoshop installerat via Wine. men det har jag tagit bort nu. Ska jag ta bort Wine också? Kan det vara fel på grafikkortet? Har NvidiaGeForce2 MX/MX 400 i datorn.Har även försökt att ladda hem drivrutiner (Linux 32) för detta kort men misslyckats.