Jag vill ha en roterande kub på skrivbordet och har kommit en bit på väg men har fastnat.
System-inställningar-Inställningshanteraren Compizconfig-Markerar Rotera kub och skrivbordskub, går till inställningar och sen är det stopp. Någon som har lust att lotsa mig därifrån steg för steg. Jag hade tänkt mig att jag skulle ha, Skrivbordet,e-posten,dokument och mina bilder på dom fyra sidorna.
Rotera Kub.LÖST
Rotera Kub.LÖST
Senast redigerad av 1 alfeva, redigerad totalt 3 gånger.
Re: Rotera Kub.
Kan du utvackla detta lite? Vad ar det som hander exakt?går till inställningar och sen är det stopp.
Vet du om du har 3drendering?
Hej.
Jag har gjort det som ska göras som jag skrev-Ända tills att jag får upp sidan Du ser på skärmdumpen. Om jag då klickar på "Inställningar" kommer nästa sida fram. Den med import och framände och bakände. Det är så långt jag kommer. Jag har sett detta hos en dataaffär jag var inne i men frågade inte hur han gjort. Hans kub var dessutom lite mindre så att den snurrade framför skrivbordet. Jag kan ju rotera min kub också men det blir hela skärmfältet från sida till sida, eller med uppåtpil, i en rad med fyra rutor. Blir Du något klokare av detta? Vad jag behöver veta eller förstå är hur man fäster de sidor som jag vill ha till kubens sidor.
/home/alf/Skrivbord/Skärmbild.png
/home/alf/Skrivbord/Inställnings.hant.CompizConfig.png
Jag har gjort det som ska göras som jag skrev-Ända tills att jag får upp sidan Du ser på skärmdumpen. Om jag då klickar på "Inställningar" kommer nästa sida fram. Den med import och framände och bakände. Det är så långt jag kommer. Jag har sett detta hos en dataaffär jag var inne i men frågade inte hur han gjort. Hans kub var dessutom lite mindre så att den snurrade framför skrivbordet. Jag kan ju rotera min kub också men det blir hela skärmfältet från sida till sida, eller med uppåtpil, i en rad med fyra rutor. Blir Du något klokare av detta? Vad jag behöver veta eller förstå är hur man fäster de sidor som jag vill ha till kubens sidor.
- Osprey
- Kontakt:
Vet inte riktigt hur du menar, men om du vill vrida och vända och snurra på kuben så håll ned "[Ctrl][Alt]" och markera med musen någonstans på skärmen och "dra runt den"...alfeva skrev:Hej.
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
Hej.
Jag är kanske lite dålig på att förklara. Men det där om hur jag drar med ctrl-Alt det funkar men det är bara skrivbordsvyn som jag kan joddla med. Det finns ju tre rutor till som jag vill fylla med innehåll. Hur gör jag det. Om jag till exempel öppnar Bilder och vill gå tillbaka till webbläsaren, då trodde jag att jag kunde låsa Bildfönstret så att jag snabbt skulle komma tillbaka dit genom att rotera. Frågan är alltså: Hur får jag fast de fönster jag vill ha till dom fyra rutorna och att dom stannar där??
Kanske har jag ändå inte lyckats förklara mitt problem.
Men jag hoppas.
Jag är kanske lite dålig på att förklara. Men det där om hur jag drar med ctrl-Alt det funkar men det är bara skrivbordsvyn som jag kan joddla med. Det finns ju tre rutor till som jag vill fylla med innehåll. Hur gör jag det. Om jag till exempel öppnar Bilder och vill gå tillbaka till webbläsaren, då trodde jag att jag kunde låsa Bildfönstret så att jag snabbt skulle komma tillbaka dit genom att rotera. Frågan är alltså: Hur får jag fast de fönster jag vill ha till dom fyra rutorna och att dom stannar där??
Kanske har jag ändå inte lyckats förklara mitt problem.
Men jag hoppas.
- Osprey
- Kontakt:
Allt hamnar normalt sett och stannar på den sida av kuben som är uppe när du startar programmet... en arbetsyteväxlare i panelen (ofta längst ned till höger) är också bra att ha i det här sammanhanget...
När programmet är igång kan du högerklicka på knappen till det som normalt finns på den nedre panelen och flytta det till vilken arbetsyta (kubsida) som du vill...
När programmet är igång kan du högerklicka på knappen till det som normalt finns på den nedre panelen och flytta det till vilken arbetsyta (kubsida) som du vill...
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
Helbra.
Tänkte lite fel men det är klart att det är så det fungerar. Det är underbart att få hjälp på forum och av fadder. Tack allesammans.
Tänkte lite fel men det är klart att det är så det fungerar. Det är underbart att få hjälp på forum och av fadder. Tack allesammans.