Senast på tapeten har varit ett förslag om att visa upp oss på någon mässa.
Det finns emellertid mycket mer vi kan tänkas göra, både små saker som alla kan göra och mer komplicerade som kan kräva lite planering och samordning. Jag tänkte inte gå in på någon "katalogaria" just nu utan bara trycka på en sak, nämligen vår närvaro i sociala medier, som bloggar, Facebook och twitter.
Inte för att det är det enda vi borde göra. Det är viktigt att också göra oss hörda IRL och i "gammalmedia" men för att det är relativt enkelt, alla kan vara med och vi kan komma igång mer eller mindre genast.
Faktum är att vi redan är flera som är i gång, men vi behöver hjälp av er andra och vi behöver bli bättre på att samordna oss med varandra.
Om du inte bloggar själv kan du i alla fall länka till bra bloggposter på Facebook eller twittra om dem. Det kan du göra idag.
Vettiga kommentarer till bloggarna ökar också läsvärdet.
Vi som bloggar kan bli mycket bättre på att stötta varandra genom att länka till varandra och genom att i den egna bloggen ta upp och diskutera sådant som andra bloggat om (man måste inte hålla med)
Givetvis ser man till att tagga och pinga sina bloggar. Här hänvisar jag till CFs bloggskola http://www.ubuntu-se.org/phpBB3/viewtop ... 44&t=43359
Självklart griper vi alla tillfällen att blogga där blivande ubuntister finns. Själv hade jag turen att kunna ha en blogg på PC för allas sajt en period.
Är det fler som vill komma igång och blogga, men som inte vet hur eller om vad, så kan nog någon plita ihop en del förslag.

Säkert är det fler som har idéer!?!