Lika roligt som 2007....

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour ... bug/683623That's because you have the unity trial and pay 200 000$ to upgrade…
Observera att du kan göra så att panelen "göms undan", ccsm/unity, sen finns det då en primitiv meny via Ubuntu-ikonenvulfgar skrev:Just nu verkar unity användbart. Ska köra så ett litet tag och se om jag trivs. Snyggt är det i alla fall.
Jo från det mörka (dagens miserabla debatt i forumet) till det glada och ljusa !!Bowmore skrev:Plun, kör du bara Soreaus script rakt av för att få med alla Compiz-pluggarna?
Kollade lite i scriptet och det tar ju även med alla dev-paket som behövs så det är ju bara att tuta och köra senare ikväll
Tackar för guiden. Ska testa detta när jag får tid, förhoppningsvis under nästa veckapun skrev:Jag har alltid fascinerats av allting man kan göra med Compiz samt med dåtida Beryl.
1. Jag börjar med att bygga nux och pekar det då till /opt/compiz++ pga nedan
2. Jag kör sedan Soreaus script rätt upp och ner. Installeras då i /opt/compiz++
3. Bygger sedan Unity från Bzr, pekar på /opt/compiz++
4. I scripts-mappen som Soureaus script skapar finns det sedan flera script, jag bygger sedan alla experimentiella pluggar via ./compiz_addons++
Först behövs då även bcop-paketet som inte finns för Natty![]()
men i mavericks förråd.
5. Startar ccsm via /opt/compiz++/bin/ccsm++ slår till de pluggar jag vill ha samt kollar inställningar.
6. Startar Compiz inkl Unity, /opt/compiz++/bin/compiz++ --replace
Nux samt Unity paketet bygger jag via den här: pekar då mot /opt/compiz++
https://wiki.ubuntu.com/Unity/Installat ... FromSource
Jo jag är ledig i morron och då ska jag ta mig tid och testa igenom pluggarna..Bowmore skrev:Tackar för guiden. Ska testa detta när jag får tid, förhoppningsvis under nästa vecka
Jo, tänk den som kunde skylla på detpun skrev:Jo jag är ledig i morron och då ska jag ta mig tid och testa igenom pluggarna..![]()
Hoppas det är 20 minus eller snöstorm ute så kan man stänga in sig...
Jo visst... menyn restar och man får just nu då bara vad Nautilus har att erbjuda i form av programstartare.vulfgar skrev:En sak som jag tycker är konstig med unity är att det inte på något enkelt sätt går att komma åt programmenyn, I vart fall lyckas inte ajg med det. Att skapa en massa egna launchers för program eller att starta dom via en terminal funkar för mej, men är ju knappast ett realistiskt alternativ.
Det är fullt möjligt att det bara är jag som inte fattar eller så är det för att jag inte kör från git utan den version som finns i förråden.
Samma här, men har för mig att det har att göra med att Gnome skapar en abstraktionsnivå för att förenkla för applikationerna. Man kan kanske jämföra det med nån sorts "virtualisering" även om det nog är lite långsökt.pun skrev:Jo angående Unity/Compiz så har jag en "kunskapslucka" vad glib-mainloopen har för uppgift ??
Du gillar dockor och vulfgar flygplan. Vilka tvärtemotare ni ärpun skrev:Jag vill ha min "docka"....
Utanför ämnet:Bowmore skrev:Utanför ämnet: Du gillar dockor och vulfgar flygplan. Vilka tvärtemotare ni ärpun skrev:Utanför ämnet: Jag vill ha min "docka"....