Medlem?
- fd.svensson
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Medlem?
Jag tar bort det mesta jag skrivit på den här sajten
Senast redigerad av 1 fd.svensson, redigerad totalt 30 gånger.

Re: Medlem?
Du kan nog inte kräva så mycket, oavsett var du är medlem. Allt handlar om frivilligt givande.
Vid mötet med LoCo-council kom det fram att de definierar en LoCo-medlem som en som är registrerad på Launchpad och med i gruppen Ubuntu-se. Det är den definitionen vi kommer att gå över till så småningom. Givetvis kan man ändå ta del av supporten i forumet även om man inte är reggad på Launchpad.
Detta diskuteras i tråden http://www.ubuntu-se.org/phpBB3/viewtop ... 9&p=420467 så det är nog bättre att du frågar där om det är något mer oklart. Troligtvis kommer det också upp på nästa IRC-möte.
Detta diskuteras i tråden http://www.ubuntu-se.org/phpBB3/viewtop ... 9&p=420467 så det är nog bättre att du frågar där om det är något mer oklart. Troligtvis kommer det också upp på nästa IRC-möte.
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Annars är det en intressant frågeställning.
Varför skulle man ha rätt att ställa krav?
Vilka krav skulle man ha rätt att ställa?
Ang. definitionen av LoCo-medlem så anser jag som M!rage att det är LoCoCouncils tolkning som gäller (eller iaf är den dom utgår ifrån) och med det den vi kommer gå över till här.
Varför skulle man ha rätt att ställa krav?
Vilka krav skulle man ha rätt att ställa?
Ang. definitionen av LoCo-medlem så anser jag som M!rage att det är LoCoCouncils tolkning som gäller (eller iaf är den dom utgår ifrån) och med det den vi kommer gå över till här.
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
-
- Global Moderator
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
För att räknas som medlem (och ha något att säga till om) i gemenskapen ska man vara med i vårt launchpad-team https://launchpad.net/~ubuntu-sefd.svensson skrev:Har jag förstått det rätt att man inte har något att säga till om om man inte är med i Swedish Team, men man får gärna vara med på -se.org. Man får fråga på Forum men kan inte ställa krav.
www,ubuntu-se.org är gemenskapens webb-plats där t.ex forumet finns. vem som helst kan registrera sig på forumet för att kunna ställa frågor och ge svar.
Vad krävs av en LP-medlem? Eller håller vi bara på att samla medlemmar dit?
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Meningen måste vara att alla som vill bli medlemmar ska få bli det. (Möjligen att någon som aktivt motarbetar ubuntu och/eller LoCot ska hindras, men det är viktigt att det inte handlar om att utesluta någon enbart pga åsikter.)Peetra skrev:Vad krävs av en LP-medlem? Eller håller vi bara på att samla medlemmar dit?
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

-
- Global Moderator
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Alla som vill engagera sig för Ubuntu i Sverige är välkomna som medlem i vår gemenskap.Peetra skrev:Vad krävs av en LP-medlem? Eller håller vi bara på att samla medlemmar dit?
Det enda krav vi har är att man följer uppförandekoden.
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Förslag till guide hur man blir medlem finns här http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=22&t=51803
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

- farmfield
- Kontakt:
+1HakanS skrev:Alla som vill engagera sig för Ubuntu i Sverige är välkomna som medlem i vår gemenskap.Peetra skrev:Vad krävs av en LP-medlem? Eller håller vi bara på att samla medlemmar dit?
Det enda krav vi har är att man följer uppförandekoden.
As simple as!

- farmfield
- Kontakt:
Det är inte mer avancerat än att vi inte använde Launchpad mer än till, eh, typ regga namnet och döpa det till ubuntu-se...fd.svensson skrev:Egentligen är det konstigt att man inte blir informerad av att det finns ett Swedish Team när man reggar sig tycker jag. Man skriver ju in var man kommer ifrån. Jag visste inte om att det fanns i alla fall

Och detta var då innan min tid i LoCo't så 'vi' var generellt uttryckt, hehe...

Edit: Nu fattade jag vad du menade. När du reggar dig på LP. trodde du menade när du registrerade dig i forumet, sorry.