Jag ställer mig inte bakom Coc och framförallt vill jag inte bekämpa Bug#1. Bara löjligt det.Urban Anjar skrev:Det är helt rätt. Vi ska BLI ett riktigt LoCo, inte fejka till dokumentationen för att LÅTSAS VARA ett.HakanS skrev:Det vi ska tänka på är att dessa aktiviteter är något som vi skall hålla på med löpande. Vi ska inte hitta på en massa aktiviteter, möten och rapporter så vi blir godkända, för att sedan lägga dessa saker på hyllan och gå tillbaks till hur vi gjort fram tills nu.
Förnyat godkännande sker vart annat år.
Samtidigt ska vi ta till vara det bra som görs och har gjorts. Det är förmodligen lättare att återstarta sådant som vi gjort men tappat sugen på än att bygga upp helt nya grenar.
Sen är det nog så att ett mediokert LoCo som följer formulär 1A sannolikt går igenom processen med ett G medan man måste vara fullständigt lysande för att få igenom en massa hemkokta lösningar. Men ambitionen är väl inte att vara medioker?
Men ska vi lyckas måste vi nog börja med att ta allt inflytande ifrån personer som inte ställer sig bakom Ubuntu, CoC, locot och Bug #1. Ett LoCo handlar om Ubuntu och ingenting annat. Vi har alltför länge låtit oss bakbindas av folk med andra agendor.
Är jag då odugligt för Locot ?
LJ