Svt play, Tv3 play etc hackar
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
-
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Svt play, Tv3 play etc hackar
Hej!
Jag uppdaterade min dator till Lucid när det släpptes. Det har gått smärtfritt förutom en sak. Alla flash spelare som de svenska tevekanalerna använder hackar när jag kör upp det i helskärm. När jag har ett förminskat fönster så funkar det men i helskärm så hackar det, väldigt små hackningar men otroligt irriterande!
Någon som har ett förslag?
//Bob
Jag uppdaterade min dator till Lucid när det släpptes. Det har gått smärtfritt förutom en sak. Alla flash spelare som de svenska tevekanalerna använder hackar när jag kör upp det i helskärm. När jag har ett förminskat fönster så funkar det men i helskärm så hackar det, väldigt små hackningar men otroligt irriterande!
Någon som har ett förslag?
//Bob
Liberty: One of Imagination's most precious possessions.
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Re: Svt play, Tv3 play etc hackar
Kör du 64-bitars system?
I så fall, öppna System->Administration->Pakethanteraren och sök på Flash. Vilket paket har du installerat? Jag hade samma problem som du och hade installerat "flashplugin-nonfree". Jag tog bort det paketet och installerade istället "flashplugin64-installer och efter det så kan jag köra upp till 720p i helskärm utan hack på min dator - innan kunde jag inte köra 360p i helskärm utan hackande...
I så fall, öppna System->Administration->Pakethanteraren och sök på Flash. Vilket paket har du installerat? Jag hade samma problem som du och hade installerat "flashplugin-nonfree". Jag tog bort det paketet och installerade istället "flashplugin64-installer och efter det så kan jag köra upp till 720p i helskärm utan hack på min dator - innan kunde jag inte köra 360p i helskärm utan hackande...
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
-
Hej!
Nej jag kör 32 bit.
Jag har försökt installera olika paket men inte ens adobes egna verkar funka! Problemet kvarstår.
Något mer förslag?
//Bob
Nej jag kör 32 bit.
Jag har försökt installera olika paket men inte ens adobes egna verkar funka! Problemet kvarstår.
Något mer förslag?
//Bob
- Ganymedes
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Flash-spelaren hackar för mig också och bild och ljud känns inte alltid synkat. Speciellt när man kör "helskärm", vilket man vill göra. Det är samma sak för mig i winxp.
Ibland, ibland inte, funkar det på SVT-Play att välja "extern spelare" (Windows media (asx)) under inställningar, sen klicka nere i högra hörnet av spelaren som dyker upp, och välja kopiera (medieström). Starta VLC (finns i förrådet) välja arkiv, öppna medieström och klistar in i adressfältet, välja "MMS" som protokoll och sen "spela upp".
När det funkar så är det mycket bättre bild, men av någon anledning så kan den inte öppna medieströmmen ibland, fast jag tycker jag gör precis likadant? Har jag bara tur när det funkar? Eller kan det vara så att SVT:s egenproducerade program fungerar, medan inköpta program har någon sorts spärr? Och går det att komma förbi den i så fall?
Det går att göra likadant när man ska lyssna på Sveriges Radios program i efterhand. Där verkar det alltid fungera.
Men Flashspelaren fungerar som sagt inte bra.
// Peter
Ibland, ibland inte, funkar det på SVT-Play att välja "extern spelare" (Windows media (asx)) under inställningar, sen klicka nere i högra hörnet av spelaren som dyker upp, och välja kopiera (medieström). Starta VLC (finns i förrådet) välja arkiv, öppna medieström och klistar in i adressfältet, välja "MMS" som protokoll och sen "spela upp".
När det funkar så är det mycket bättre bild, men av någon anledning så kan den inte öppna medieströmmen ibland, fast jag tycker jag gör precis likadant? Har jag bara tur när det funkar? Eller kan det vara så att SVT:s egenproducerade program fungerar, medan inköpta program har någon sorts spärr? Och går det att komma förbi den i så fall?
Det går att göra likadant när man ska lyssna på Sveriges Radios program i efterhand. Där verkar det alltid fungera.
Men Flashspelaren fungerar som sagt inte bra.
// Peter
-
Ja jag har testat att köra VLC också och det funkar ju men skulle vara skönt om det funkade som det egentligen ska. Som jag sa förut är det underliga att det funkade innan jag uppdaterade till 10.04. Har nu testat alla olika plugins etc och får det fortfarande inte att funka, endel plugins hackar bara mindre men fortfarande hack...
- Ganymedes
Jag har lagt till "Övervakare av processorfrekvensskalning" i panelen och ställer upp frekvensen på max när jag ska se på något program, och då tycker jag att det i alla fall fungerar lite bättre, om än inte perfekt.
// Peter
// Peter
Inaktivera maskinvaruacceleration så fungerar det. Maskinvaruacceleration fungerar inte i Flash 10 i Linux: http://www.macromedia.com/support/docum ... elp01.html
- Ganymedes
Tack för tipset! Jag ska prova.
// Peter

// Peter
Att det bara fungerar med vissa program beror på att de använder protokollet MMS ibland och RTMP ibland. MMS fungerar i normala spelare men inte RTMP. För att spela upp RTMP-strömmar utan Flash kan du använda följande skript: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=49371
Eller så gör du som jag och dumpar hela programmet och ser det lokalt med kommandot
Eller så gör du som jag och dumpar hela programmet och ser det lokalt med kommandot
Kod: Markera allt
rtmpdump -r rtmpe://länkadress -o filnamn.flv
- Ganymedes
Tackar! Funkar utmärkt på svtplay, och det är mest där jag tittar.m!rage skrev: Eller så gör du som jag och dumpar hela programmet och ser det lokalt med kommandotKod: Markera allt
rtmpdump -r rtmpe://länkadress -o filnamn.flv
// Peter