papperskorgen är underskattad

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Okänd

Inlägg av Okänd »

Jag kör ofta shift+delete i windows när jag tar bort saker. Jag tar ju bara bort det jag vill ta bort så varför ta den onödiga vägen genom papperskorgen? Men ack, idag hände det. Råkade ta bort mammas fotosamling. Hon vet inget än. Blir att köra undelete imorgon och hoppas att allt finns kvar. Försker nu att skriva så lite filer som möjligt till disken men internet borde ju gå bra.

När jag kör ubuntu vet jag däremot inte hur jag ska slippa papperskorgen men någon enkel tgt-kombination så där är jag alltid säker.

Ännu en anledning att köra ubuntu.. :)
Användarvisningsbild
ozamosi
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av ozamosi »

Känns taskigt att säga det här, men...

Din webbläsare laddar ner alla sidor du besöker, och sparar dem i webbcachen. Dessa lagras på disk.
Användarvisningsbild
rancor
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av rancor »

Hur gick det?

Det finns ju mängder med program som läser rådata från hårddisken och återställer. Oftast gäller det att bara stänga av datorn på en gång och montera disken på en annan så brukar det aldrig vara några problem att få tillbaka informationen.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Tack
Jo, använde ett återställningsprogram dagen efter och trots webbsurfningen var allt viktigt kvar! :D
La precis in dapper och ska snart lägga in allt jag återställde här.. :)

Och en vädjan till er alla: Ta backup på allt ni har! Så slipper jag gråta med er sen, för jag vet hur det känns :( eller nästan ;)
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"