Spotify tappar kontakten (error code: 114)

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
ubot
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Spotify tappar kontakten (error code: 114)

Inlägg av ubot »

Jag har stora problem med att få musiken att "flyta" i Spotify just nu. Jag undrar om någon mer upplever samma problem just nu? Är det mitt Spotify i Wine som krånglar eller är det Spotify som har problem?

I Spotifys klient kommer det upp en rad med texten: Connection lost. Reconnecting... (error code: 114)
ubot

Re: Spotify tappar kontakten (error code: 114)

Inlägg av ubot »

Nu verkar Spotify flyta på igen. Man får ju musikabstinens när Spotify tappar kontakten hux flux. :o

Vad hade Ubuntu varit utan Spotify i Wine? :)
Användarvisningsbild
pun
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av pun »

ubot skrev:
Jo nu funkar då Linuxversionen av Spotify alldeles superbt..... ;)
ubot

Inlägg av ubot »

pun skrev:
ubot skrev:
Inte om gratis är gott... eller? Linuxklienten kräver Premium-konto?
Senast redigerad av 1 ubot, redigerad totalt 13 gånger.
Användarvisningsbild
pun

Inlägg av pun »

ubot skrev:
pun skrev:
ubot skrev:
Inte om gratis är gott... eller?
Jo nu är det då värt 50:-/månad 8) för att slippa reklamen inkl att slippa ladda ner en massa skit via andra kanaler och lagra det själv.... ;)
ubot

Inlägg av ubot »

pun skrev:
ubot skrev:
pun skrev:
ubot skrev:
Inte om gratis är gott... eller?
Jo nu är det då värt 50:-/månad 8) för att slippa reklamen inkl att slippa ladda ner en massa skit via andra kanaler och lagra det själv.... ;)
Jo, sant. En femtiolapp är det värt för "fri" (reklamfri) tillgång till musik. Nu lär ju last.fm vara ännu billigare men kanske inte med samma utud. Jag vet inte.
Användarvisningsbild
pun

Inlägg av pun »

ubot skrev: Jo, sant. En femtiolapp är det värt för "fri" (reklamfri) tillgång till musik. Nu lär ju last.fm vara ännu billigare men kanske inte med samma utud. Jag vet inte.
Njau... efter att ha provat båda så tycker jag Spotify är överlägsen....kanonkoncept !!
ubot

Inlägg av ubot »

Ok, då var det bestämt. Spotify är bäst. ;) Jag klarar mig med Spotifys gratistjänst och Spotify i Wine än så länge. Vi får se hur det blir i framtiden. Jag hoppas Spotify får verksamheten att gå runt utan att behöva höja priset på tjänsten för mycket i framtiden för Spotifys koncept är helt klart grymt! :)
Användarvisningsbild
pun

Inlägg av pun »

ubot skrev:Ok, då var det bestämt. Spotify är bäst. ;) Jag klarar mig med Spotifys gratistjänst och Spotify i Wine än så länge. Vi får se hur det blir i framtiden. Jag hoppas Spotify får verksamheten att gå runt utan att behöva höja priset på tjänsten för mycket i framtiden för Spotifys koncept är helt klart grymt! :)
Jo därför är det ju viktigt att så många som möjligt stödjer tjänsten via betalversionen .... ;)
ubot

Inlägg av ubot »

pun skrev:
ubot skrev:Ok, då var det bestämt. Spotify är bäst. ;) Jag klarar mig med Spotifys gratistjänst och Spotify i Wine än så länge. Vi får se hur det blir i framtiden. Jag hoppas Spotify får verksamheten att gå runt utan att behöva höja priset på tjänsten för mycket i framtiden för Spotifys koncept är helt klart grymt! :)
Jo därför är det ju viktigt att så många som möjligt stödjer tjänsten via betalversionen .... ;)
Det är ju helt klart sant. Samtidigt säljer mina moddade Ubuntu-skivor dåligt just nu så...
Äh, allvarligt, det är en kombination av att jag är lite småsnål, att Spotify är bundis med den kommersiella musikindustrin och att gratisversionen duger bra som gör att jag har avstått från betalversioner av Spotify.
Användarvisningsbild
pun

Inlägg av pun »

ubot skrev:
pun skrev:
Det är ju helt klart sant. Samtidigt säljer mina moddade Ubuntu-skivor dåligt just nu så...
Äh, det är en kombination av att jag är lite småsnål, att Spotify är bundis med den kommersiella musikindustrin och att gratisversionen duger bra som gör att jag har avstått från betalversioner av Spotify.
Njau igen.... jag föraktar själv musikindustrin (inkl film) men jag uppskattar att Spotify finns som gjort ett mycket bra försök att skapa ett rimligt sätt att betala för det man tycker om... ;)
ubot

Inlägg av ubot »

Jo, om man blundar för musikindustrins beteende förr (och nu) så skulle Spotifys koppling till musikindustrin inte vara ett problem. Jag kommer inte glömma musikindustrins beteende i första taget. Därför är jag av princip motståndare till att betala för musik. Ju mer jag tänker på det så blir jag mer och mer sugen på att avinstallera Spotify (och Wine också för att vara på den säkra sidan) för att istället tanka ner så mycket musik som det går från TPB och samtidigt klicka på TPB's annonser som en blådåre. ;) Nej, nu får jag nog ta och lugna ner mig och lyssna lite på Spotifys reklamslingor istället. :)
ubot

Inlägg av ubot »

Det som gör att jag inte dissar Spotify är att det är en så himla bra tjänst. :) Den bästa när det kommer till att få tillgång till musik. Bättre än BitTorrent och det säger inte lite det.
Användarvisningsbild
pun

Inlägg av pun »

ubot skrev:Jo, om man blundar för musikindustrins beteende förr (och nu) så skulle Spotifys koppling till musikindustrin inte vara ett problem. Jag kommer inte glömma musikindustrins beteende i första taget. Därför är jag av princip motståndare till att betala för musik. Ju mer jag tänker på det så blir jag mer och mer sugen på att avinstallera Spotify (och Wine också för att vara på den säkra sidan) för att istället tanka ner så mycket musik som det går från TPB och samtidigt klicka på TPB's annonser som en blådåre. ;) Nej, nu får jag nog ta och lugna ner mig och lyssna lite på Spotifys reklamslingor istället. :)
Njau igen o igen.... ;)

Nu anser jag det som förlegat att hålla på och "toktanka" diverse media....

men... Spotify har hållit på en längre tid med att förhandla om den amerikanska marknaden där de amerikanska mogulerna ställer sig på tvären. :P

Om det är så att det blir stopp så uppmuntrar jag maximal "toktankning" och inte ett öre till musikindustrin.... O0
ubot

Inlägg av ubot »

En variant är ju en programvara som sätter upp allt-i-ett, dvs en privat Spotify-server som man sedan delar ut musik över ssh mellan vänner (Pontén får inte vara med). Ett program som mpd kanske fixar biffen? Då toktankar "någon" en gång och sedan har man ett eget Spotify. Det här är för bökigt för att vara värt besväret men tanken är ganska kul. Spotify massproducerar ju strömmad musik. Det är deras äffärsidé. Svårt att bygga en konkurrerande tjänst för privat användning.
Användarvisningsbild
pun

Inlägg av pun »

Nej det är ingen variant...... "ALLA MÅSTE LEVA AV NÅGOT".......

Sen ska vi då inte betala några "jefla" skivbolagsmoguler som ska ha 3 jetplan, 5 hus och 14 älskarinnor... ;)

Live-konserter kan sedan bara ett fåtal leva av.....

Summa summarum så är Spotifys koncept lysande och klart rimligt !!!
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"