Använda HP Lösningcenter i Ubuntu

Hjälp med installation och användning av program
thoase

Använda HP Lösningcenter i Ubuntu

Inlägg av thoase »

Jag har en HP PSC 4380(printer, scanner och kopiator) och till den följer det med programmet "HP Lösningscenter" för Windows. Ett program där scannade bilder kan behandlas på ett bra sätt och'även sparas till pdf-filer.

Om detta installeras mha Wine, kan jag då spara filerna i Ubuntu dvs i min hemmakatalog?

Eller finns det något motsvarande program i Ubuntu?
ubot
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Använda HP Lösningcenter i Ubuntu

Inlägg av ubot »

Kolla in "Edit 2" längre ner i mitt svar.

Det lär du nog kunna OM programmet fungerar i Wine vilket är långt från säkert.

Jag tror Digikam är något åt det hållet. Jag har aldrig testat Digikam så exakt hur likt det är HP lösningscenter får någon annan svara på.

Digikam:
Digital photo management program designed to import, organize, enhance, search and export your digital images to and from
your computer.
Edit:

HP Lösningscenter är ju något svenskt namn för programmets riktiga engelska namn. Vad heter programmet egentligen? Är det HP Photosmart? Om det är samma program sǻ ska version 3.20.0.8 fungera i Wine: http://appdb.winehq.org/objectManager.p ... n&iId=2332

Edit 2:

Det finns något i Ubuntu som heter hplip-gui som verkar vara något som liknar HP Lösningscenter:
Description: HP Linux Printing and Imaging - GUI utilities
This package contains utilities with graphical user interface (GUI) for HPLIP: HP Toolbox, HP Fax, ...
Homepage: http://hplip.sourceforge.net/
Du ser screenshots på programmet här: http://hplipopensource.com/hplip-web/screenshots.html
thoase

Inlägg av thoase »

Tack för svaret! Jag får prova hplip-gui, det verkar var något som kan hjälpa mig!

Inte helt otippat heter HP Lösningscenter på eng. HP Solution Center.
ubot

Inlägg av ubot »

thoase skrev:Tack för svaret! Jag får prova hplip-gui, det verkar var något som kan hjälpa mig!

Inte helt otippat heter HP Lösningscenter på eng. HP Solution Center.
Ok, då är det inte samma som HP Photosmart då. Tveksamt om HP Solution Center fungerar i Wine. Däremot tycker jag att hplip-gui verkar instressant! Återkom gärna med en bedömning efter att du har testat hplip-gui!
thoase

Inlägg av thoase »

Jag har aldrig använt HP Photosmart, men är inte det samma typ av program som Picasa?
ubot

Inlägg av ubot »

thoase skrev:Jag har aldrig använt HP Photosmart, men är inte det samma typ av program som Picasa?
Jag vet inte. Det är möjligt att det är.
Skriv svar

Återgå till "Program"