Negativ recension av UNR 10.10

Länkar till nåt roligt, konstigt, udda, trevligt, mysigt, ja allt som kan tänkas vara kul!
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Negativ recension av UNR 10.10

Inlägg av CryingFreeman »

För er som sitter nöjda med Ubuntu Netbook Remix 10.04 och funderar på att uppgradera:

UNR 10.10 Maverick Meerkat - Don't touch this!

Bra att veta ungefär vad man ger sig in på... Negativt vinklat, visst, men jag vet många som haft ungefär den upplevelsen.
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Kontakt:

Re: Negativ recension av UNR 10.10

Inlägg av P.Forsberg »

Att det finns buggar i nya versioner har jag förståelse för. Men jag tycker det är för många buggar den här gången på alla fronter och utgåvor gällande 10.10.

LJ
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Little John skrev:alla fronter och utgåvor gällande 10.10.
Det där är imo helt osant. Nu har jag noll koll på 10.10 UNE men vad gäller desktopversionen så är det en ytterst stabil version och det har aldrig varit så lite problem med en release som med den...
Användarvisningsbild
pun

Inlägg av pun »

Jo jag får väl repetera vad jag tidigare skrev att det finns ju ett skäl till att Ubuntu byter ut Mutter till Compiz......

Sen var det fullständig enighet under Mavericks utveckling av den handfull användare hos Ubuntu-se som verkligen provade mjukvaran att Unity inte skulle bli någon hit.

Angående buggar hos standard Ubuntu 10.10 är det en "skröna" !

Funkar alldeles utmärkt med de flesta moderna datorer.
Användarvisningsbild
mghg
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av mghg »

CryingFreeman skrev: Bra att veta ungefär vad man ger sig in på... Negativt vinklat, visst, men jag vet många som haft ungefär den upplevelsen.
Little John skrev:Att det finns buggar i nya versioner har jag förståelse för. Men jag tycker det är för många buggar den här gången på alla fronter och utgåvor gällande 10.10.
För det första tycker jag att blogginlägget inte är negativt vinklat. Utseendet hos 10.10 Netbook Edition får bra kritik, men när det gäller det funktionella så påpekar skribenten sakligt allvarliga brister (t.ex. avseende Mutter som ändå skall bytas).

För det andra är skribenten mycket positiv till 10.10 Desktop Edition och 10.04 Netbook Edition (fast hon/han kallar det Netbook Remix). Det är nuvarande variant av Unity för 10.10 Netbook Edition som kritiseras, inte alla utgåvor av 10.10.

Till sist: Låt oss vänta oss se hur det utvecklar sig. De som har ork och intresse kan pröva och ge konstruktiv och värdefull kritik. De som tycker att det är bra som det är med 10.04/10.10 Desktop och 10.04 Netbook kan vänta tills 12.04 LTS.
Användarvisningsbild
pun

Inlägg av pun »

mghg skrev: Till sist: Låt oss vänta oss se hur det utvecklar sig. De som har ork och intresse kan pröva och ge konstruktiv och värdefull kritik. De som tycker att det är bra som det är med 10.04/10.10 Desktop och 10.04 Netbook kan vänta tills 12.04 LTS.
Nu är det så "akut" att det bara måste lyckas i framtiden.... trots alla bakåtsträvare som med "näbbar o klor" försöker svartmåla allting.

Jag är mycket glad idag när man ser hur ny kod laddats upp till "kritiska" Ubuntu projekt...... :D
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Kontakt:

Inlägg av P.Forsberg »

pun skrev:
mghg skrev: Till sist: Låt oss vänta oss se hur det utvecklar sig. De som har ork och intresse kan pröva och ge konstruktiv och värdefull kritik. De som tycker att det är bra som det är med 10.04/10.10 Desktop och 10.04 Netbook kan vänta tills 12.04 LTS.
Nu är det så "akut" att det bara måste lyckas i framtiden.... trots alla bakåtsträvare som med "näbbar o klor" försöker svartmåla allting.

Jag är mycket glad idag när man ser hur ny kod laddats upp till "kritiska" Ubuntu projekt...... :D
Om du räknar mig som bakåtsträvare har du fel. Jag har varit med om mycket, men 10.10 är den värsta av alla.

LJ
Användarvisningsbild
mghg
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av mghg »

pun skrev:

Självklart är det bråttom om man skall lyckas och jag håller med om att det måste man.

Det jag vänder mig emot är att ta kritik avseende 10.10 Netbook Edition som bevis för att Ubuntu gräver sin egen grav nu när man skall utveckla och anpassa Unity för Desktop. Jag tror det är först med 12.04 som man kommer vara färdiga, men jag skall personliga följa utvecklingen med stort intresse. Min tolkning är att jag och Plun i stort har samma åsikt.
Little John skrev:Jag har varit med om mycket, men 10.10 är den värsta av alla.

LJ
Det är ju väldigt tråkigt att höra. För egen del har 10.10 Desktop varit en ytterligare förbättring av en redan lysande 10.04 och jag tycker mig ha sett att det varit samma för flera andra.

Om 10.10 är den värsta av alla, hur illa upplevde du 4.10, 5.04, 6.10 och 8.10? (4.10 och 5.04 var ju de första versionerna, 6.10 och 8.10 var liksom 10.10 versioner direkt efter en LTS)
Användarvisningsbild
pun

Inlägg av pun »

Little John skrev: Om du räknar mig som bakåtsträvare har du fel. Jag har varit med om mycket, men 10.10 är den värsta av alla.
Yup.... helt allvarligt !!

Jag vet inte vart du vill komma med dina inlägg i olika svenska foror om att att Ubuntu 10.10 är buggigt..... ??? ???

Det är INTE buggigt för den stora massan med moderna datorer !!

Problemet kan vara att du sitter fast i ditt (Mickes ? ) vägval angående remixen.

Om du sedan analyserar situationen så är läget "akut" för Ubuntu och Linux och det är bara "full fart framåt" som gäller..... ;)
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Kontakt:

Inlägg av P.Forsberg »

Att bygga en remix på en bugg-version kan du glömma.
Att det måste gå framåt förstår jag, men räknar inte med mig när det gäller marknadsföring av buggar. Och att det absolut inte funkar för alla ser jag dagligen i alla forum. Om du inte vill eller kan se detta är du blind.
Och allt detta lär bli värre i och med 11.04.
Varför ges det något ut som inte är färdigt ?

LJ
Användarvisningsbild
pun

Inlägg av pun »

Little John skrev:Att bygga en remix på en bugg-version kan du glömma.
Att det måste gå framåt förstår jag, men räknar inte med mig när det gäller marknadsföring av buggar. Och att det absolut inte funkar för alla ser jag dagligen i alla forum. Om du inte vill eller kan se detta är du blind.
Och allt detta lär bli värre i och med 11.04.
Varför ges det något ut som inte är färdigt ?

LJ
Eftersom det aldrig kan bli färdigt.......

Sen är ju utmaningen att få något som matchar Windows 7 samt MacOSX 10.6... (det finns då vissa RMS krafter som motsätter sig det)

Att köra ett OS som ritar en åsna i en terminal är ju inte vad den stora massan förväntar sig... ;)

Sen ger det absolut INGENTING att "tjöta" om att Ubuntu 10.10 har en massa buggar, vilket det INTE har..... däremot så finns det då crapdatorer som kanske skulle rita åsnor via terminalen....eller köra WindowsXP... ;)
Användarvisningsbild
gruble
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av gruble »

Little John skrev: Varför ges det något ut som inte är färdigt ?
Skulle allting ges ut först när det är helt färdigt stannar nog utvecklingen upp fullständigt.

Då ny hårdvara och mjukvara tillkommer hela tiden och har sin påverkan på hur morgondagens operativ fungerar.

Det som är optimalt på själva Releasedagen, måste justeras redan dagen därpå om det då ska vara optimalt
och fungera på alla datorer runt om i hela världen.
posted from a silent usb, cf, sdhc, ssd or revodrive started pc. Ext2Fsd Project PC-BSD® PenDriveLinux UsbForum SSD review
Skriv svar

Återgå till "Surftips"