Installerade ett bokföringssckript (JFS bokföring) och kan inte logga in grafiskt alls efter det, kommer bara in på samma inloggningsida om och om igen.
Efter att trckt in "ctrl+alt+F2" kommer jag in på en svart skärmsida (terminal) och då kan jag logga in med mitt användarnamn och lösen.
Vad kan jag göra för att kunna logga in grafiskt igen?
Kan inte logga in grafiskt [LÖST]
Kan inte logga in grafiskt [LÖST]
Senast redigerad av 2 nisse2, redigerad totalt 11 gång.
Re: Kan inte logga in grafiskt
Har gjort följande:
1. Med liveskiva har jag tagit bort följande fil "displays.xml"i den home där det stular:
$HOME/.config/xfce4/xfconf/xfce-perchannel-xml/displays.xml
Omstart --> funkar inte
2. Eftersom jag kommer in med termialen, har jag skapat ett nytt adminkonto, denna konto fungerar felfritt när jag loggar in.
3. Har också bytt lösenord på det konto som strular men utan resultat
Men jag har massa saker på under kontot som stular och skulle gärna vilja ha i gång det grafiskt.
Ingen som har ideér hur man fixar detta?
1. Med liveskiva har jag tagit bort följande fil "displays.xml"i den home där det stular:
$HOME/.config/xfce4/xfconf/xfce-perchannel-xml/displays.xml
Omstart --> funkar inte
2. Eftersom jag kommer in med termialen, har jag skapat ett nytt adminkonto, denna konto fungerar felfritt när jag loggar in.
3. Har också bytt lösenord på det konto som strular men utan resultat
Men jag har massa saker på under kontot som stular och skulle gärna vilja ha i gång det grafiskt.
Ingen som har ideér hur man fixar detta?
- Konservburk
Re: Kan inte logga in grafiskt
Ingen aning, men det verkar ju vara någon fil under hemkatalogen som ställer till det. Jag skulle ta bort (och spara undan en säkerhetkopia) en fil eller katalog i taget tills det går att logga in igen. Då bör du få reda på var felet ligger.
Re: Kan inte logga in grafiskt [LÖST]
Tack Konservburk för ditt svar det ledde mig vidare i felsökningen 
Fillen ".ICEauthority" i Home hade fått ändrade rätigheter till "root" och när man ändrade det till användaren så löste sig hela.
Jag hade tagit ner ett script för JFS bokföringsprogrammet och är jag gjord det exekverbar och kört den och sen vid nästa inloggning så blev det här felet med login

Fillen ".ICEauthority" i Home hade fått ändrade rätigheter till "root" och när man ändrade det till användaren så löste sig hela.
Jag hade tagit ner ett script för JFS bokföringsprogrammet och är jag gjord det exekverbar och kört den och sen vid nästa inloggning så blev det här felet med login