Lao Tzu skrev:Utanför ämnet: farmfield skrev:Utanför ämnet: Det finns bara en konspiration - folk/företag som vill tjäna pengar, dom flesta av dom på ett ärligt sätt.
Utanför ämnet:
Tillåt mig att tvivla på det där med att företag vill tjäna pengar på ett ärligt sätt. Okej om man räknar i kvantitet med alla dessa småföretag som finns men går vi upp något i storlek tror jag det ser annorlunda ut. Tyvärr.
Vi kan omformulera det och byta 'ärligt' till 'lagligt'...
Att för en datortillverkare lägga ut batteritillverkningen till ett land där skälet till att produktionen är billig beror på att detta lands lagstiftning gör det möjligt för batteritillverkarna att låta folk vada omkring i blyat vatten till knäna hela dagarna och dö innan dom är 30, well, sånt är ju naturligtvis
väldigt otrevligt! Men det behöver inte vara olagligt.
Det var mer så jag menade.
Tack o lov har vi en dyngpress/media som i sin vilja att gräva fram minsta skit om allt och alla gärna publicerar info/bilder på hur stora hemska företaget 'Hewlett-MicroDeppla' utnyttjar såna kryphål - och även om dom då publicerar detta med enda anledning att skapa sensation & sälja lösnummer och utan en egentlig tanke på det dom skriver om - så blir det ju (iaf lite-) mindre och mindre av sånt hela tiden.
Mer 'on topic' är då,
Vad jag i stort menade var att man inte får nån att betala ut 40 miljoner om dom inte tror på konspirationer - och den i artikeln var ju av Dan Brown-klass minst sagt... Och jag har sagt det förut och säger det igen. Folk håller inte käft. Det är alltid nån som babblar till nån. I fyllan. På dödsbädden. Till frugan...
Så för att en 'konspiration' skall kunna fungera så skall det gälla något extremt viktigt och oviktigt på samma gång - t.ex. F117a som The US of A ju faktiskt lyckades hålla 'operativt' men ändå hemligt i hela 5-7 år...
För att knyta ihop allt. Dom två på bilden i artikeln lyckades övertala någon att hans dator hade smittats av en supervirus skapat av en underorganisation till Katolska Kyrkan i en världsomspännande konspiration och denna person var under de 6 följande åren villig att lägga 40 miljoner på - ja, vad? Att avstyra att Katolska Kyrkan tar över världen?
Lite kul är det väl allt, hehe..?