Hej!
Har uppdaterat till 10.10 och då fick jag upplösningsproblemet med splash screen'en som dem flesta med NVidia verkar ha fått, men det lyckades jag lösa men ett script jag hittade.
Och nu när jag äntligen fått det och funka ville jag ha BURG bootloader eftersom jag kör dual-boot mellan ubuntu och windows 7 , och det funkar super bra , men den förstörde för plymouth för nu är det sådär ful igen , bara vanlig pixlig text med några prickar under.
Har provat att installera om ett plymouth tema , men det hjälpte ej, nån som har en idé?
Mvh Jonathan
Lyckades lösa det!
[LÖST] Plymouth Splashscreen + BURG bootloader
- Johnny Rosenberg
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Re: [LÖST] Plymouth Splashscreen + BURG bootloader
Ibland när man har något problem av något slag kanske man letar sig hit och gör en sökning. Trådar som är märkta [LÖST] tittar man ju då gärna i för att förhoppningsvis få en lösning på sitt problem, men i detta fallet framgår ju inte hur problemet löstes, så om du har lust att berätta vad du gjorde så kan det säkert vara till hjälp för någon stackare framöver som råkar ut för samma problem.DiNozzo skrev:Hej!
Har uppdaterat till 10.10 och då fick jag upplösningsproblemet med splash screen'en som dem flesta med NVidia verkar ha fått, men det lyckades jag lösa men ett script jag hittade.
Och nu när jag äntligen fått det och funka ville jag ha BURG bootloader eftersom jag kör dual-boot mellan ubuntu och windows 7 , och det funkar super bra , men den förstörde för plymouth för nu är det sådär ful igen , bara vanlig pixlig text med några prickar under.
Har provat att installera om ett plymouth tema , men det hjälpte ej, nån som har en idé?
Mvh Jonathan
Lyckades lösa det!
Trevligt att det löste sig för dig i alla fall.