Hej!
Jag kör en ubuntu server 10.04. Denna ska serva med VPN genom servicen pptpd. Allt verkar funka som det ska. Går tom att ansluta och komma in via vpn en gång. Sedan får man starta om hela servern för ev få ny koppling.
Följt alla guider för detta till punkt och prickar. Har även lagt in ubuntu-desktop (tyvärr) men det bör inte påverka detta. Kör ej DNS eller DHCP på denna. De resurser som ska kommas åt finns lokalt. Men den har ip fowarding som funkar när man väl lyckas komma in. Surfade till min router via ipadressen vid ett tillfälle.
Tacksam för all hjälp!
PPTPD VPN med server 10.04 problem
- johanre
- Serveradmin
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: PPTPD VPN med server 10.04 problem
Är detta löst?
Om det inte är löst får du gärna utveckla problembeskrivningen, jag förstår inte vad du menar inte fungerar.
Om det inte är löst får du gärna utveckla problembeskrivningen, jag förstår inte vad du menar inte fungerar.
Kopplingen funkar ibland efter omstart. Enligt loggen får den "bad gre" svar vid retserande kopplingar och droppar då. Servern sitter kopplad via wlan på en dir-614. Även prövat med dmz.
- johanre
- Serveradmin
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ingen aning egentligen eftersom jag har aldrig har kört på det sättet själv men Google ger bl.a. http://forum.vpsville.ca/index.php?t=ms ... dcb307d33b