Phatch fungerar inte [LÖST]

Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Kategoriregler
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
rolandsinandigan
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Sinandigan, Puerto Galera, Oriental Mindoro, Philippines

Phatch fungerar inte [LÖST]

Inlägg av rolandsinandigan »

Har installerat Phatch och använt det en längre tid, men nu har det slutat att fungera :'(
Det är lite konstigt för det består av två delar, Image Inspector och Photo Batch Processor.
Det förstnämda fungerar men inte Batch Processor. Det startar och loggan syns samt System Monitor ser att det är inladdat men "sleeping". Jag har provat att avinstallera och återinstallera men det gör ingen skillnad.
Någon som har en lösning på detta?

Tacksam för svar
Roland Eriksson

Edit av Lao Tzu: La till [LÖST] i rubriken.
Senast redigerad av 1 rolandsinandigan, redigerad totalt 7 gånger.
StefanB

Re: Phatch fungerar inte

Inlägg av StefanB »

rolandsinandigan skrev:Har installerat Phatch och använt det en längre tid, men nu har det slutat att fungera :'(
Det är lite konstigt för det består av två delar, Image Inspector och Photo Batch Processor.
Det förstnämda fungerar men inte Batch Processor. Det startar och loggan syns samt System Monitor ser att det är inladdat men "sleeping". Jag har provat att avinstallera och återinstallera men det gör ingen skillnad.
Någon som har en lösning på detta?

Tacksam för svar
Roland Eriksson
Testa att öppna Nautilus och visa dolda filer.
Gå till mappen .config/phatch och döp om filen settings.py till settings.py.kop.
Starta programmet och se om det löser sig.

Du kommer att tappa dina inställningar, men du kan titta i settings.py.kop om det är några rader du kanske känner igen och kan lägga tillbaka i den nyskapade settings.py.
rolandsinandigan
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Sinandigan, Puerto Galera, Oriental Mindoro, Philippines

Re: Phatch fungerar inte

Inlägg av rolandsinandigan »

Hej StefanB

Tackar för den snabba hjälpen, det gjorde susen :D Nu kan jag fixa med mina foton igen.

Hälsningar
Roland
Skriv svar

Återgå till "Bildhantering"