Var lägger man teman för Gwibber? [LÖST]

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
StefanB

Var lägger man teman för Gwibber? [LÖST]

Inlägg av StefanB »

I alla sökningar jag gör när jag vill veta var man lägger teman för Gwibber så är svaret att de ska läggas i mappen ~/.local/share/gwibber/ui/themes/, men när jag lägger teman där så händer inget. De visas alltså inte som alternativ i Redigera->Inställningar->Stil i Gwibber.

Måste jag lägga teman i /usr/local/share/gibber/ui/themes för att få det att fungera (ej testat men antar att det funkar)?
Senast redigerad av 1 StefanB, redigerad totalt 6 gånger.
ubot
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Var lägger man teman för Gwibber?

Inlägg av ubot »

Current themes are installed in /usr/share/gwibber/UI directory. Personal additions should go to /home/ username /.local/share Should Gwibber fail to start, then preferences can be adjusted through the ui or terminal. (ui for gnome using gconf-editor, /apps/gwibber/preferences. Do not set the 'refresh' for a number less than 1!)
Här är en länk där dom lägger temat i ~/.local/share/gwibber/ui/themes/ http://www.omgubuntu.co.uk/2009/08/dust ... r-gwibber/

Det kanske är något fel på temat? Har du testat med att lägga till ett helt annat tema?
StefanB

Inlägg av StefanB »

ubot skrev:
Det kanske är något fel på temat? Har du testat med att lägga till ett helt annat tema?
Jag har testat massor av teman men ingenting händer.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Om jag inte minns helt fel så har väl Gwibber får sig en remake och äldre teman är inte kompatibel med nyare versioner.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
StefanB

Inlägg av StefanB »

Hund skrev:Om jag inte minns helt fel så har väl Gwibber får sig en remake och äldre teman är inte kompatibel med nyare versioner.
Tack! Genom att helt enkelt kopiera innehållet i /usr/share/gwibber/ui/themes/ubuntu till ~/.local/share/gwibber/ui/themes/MyTheme så kan jag skapa ett eget tema.
Skriv svar

Återgå till "Internet"