Skype (går ej att logga in)
Skype (går ej att logga in)
Jag installerade senaste skype versionen till Linux men jag kan inte logga in. Jag skriver mitt användarnamn och lösenord sen står den bara och snurrar och inget händer. Har inte orkat vänta längre än 10 minuter men jag antar att något gått snett. Några tips?
Re: Skype (går ej att logga in)
Du ska inte behöva vänta i 10 minuter. Jag vet inte varför Skype inte fungerar för dig då jag inte använder Skype själv. Jag hoppas att någon annan vet vad som är fel.it04-22 skrev:Jag installerade senaste skype versionen till Linux men jag kan inte logga in. Jag skriver mitt användarnamn och lösenord sen står den bara och snurrar och inget händer. Har inte orkat vänta längre än 10 minuter men jag antar att något gått snett. Några tips?
Jag provade att installera om skype ett par gånger men nu startar inte programmet heller. När jag klickar på ikonen så laddar ubuntu en stund (hjulet snurrar) sen händer inget mer.
Samma sak sker med firefox. Vet inte vad som händer med mitt ubuntu.
När Firefox inte startar så brukar det hjälpa att radera katalogen .mozilla. DU visar dolda kataloger genom att trycka Ctrl+H. Det kanske är samma sak med Skype? Testa att ta bort .skype om katalogen finns och starta Skype efter det.it04-22 skrev:Jag provade att installera om skype ett par gånger men nu startar inte programmet heller. När jag klickar på ikonen så laddar ubuntu en stund (hjulet snurrar) sen händer inget mer.
Tack för tipsen! Det ska jag prova med nästa gång jag drar i gång ubuntu.