Hauppauge CI i Ubuntu?

Grafikkort, TV-kort och webbkameror
Användarvisningsbild
Getmarken
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur

Hauppauge CI i Ubuntu?

Inlägg av Getmarken »

Jag har ett hw4000 tvkort och 1 USB CI för boxerkanalerna. Som vanligt intresserar sig inte fabrikanten att serva med drivrutiner för linuxsystem så jag får inte datorn att känna av mitt usbkort med boxerkanalerna. Är det möjligen någon här som vet ifall det är möjligt att se betalkanalerna med Hauppauges utrustning. I windows funkar det, men jag vill undvika Windows om jag kan.
Användarvisningsbild
webaake
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Hauppauge CI i Ubuntu?

Inlägg av webaake »

Det ser inte så bra ut:
http://linuxtv.org/wiki/index.php/Hauppauge_WinTV-CI
http://mythtv.org/pipermail/mythtv-user ... 78316.html

Skall själv köpa ett med CI är det tänkt.
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Användarvisningsbild
Getmarken
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur

Inlägg av Getmarken »

Beroende på vilket program du ska använda för att kolla TV så kan jag meddela att hwr4000 inte fungerar med sökning på me-tv, vilket jag gillar bäst. Me-tv vill inte söka på frontend 1. Det söker bara po 0 (satellit). Kaffeine funkar däremot.
reinfallt
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av reinfallt »

Jag kör med USB Phoenix-läsare, NewCS och Kaffeines SoftCam-plugin som har NewCS-klient för att kolla på com-hems krypterade kanaler. Hur det skulle fungera med Me-tv har jag ingen aning om men det borde ju fungera att köra med sasc-ng och lägga upp ett virtuellt dvb-interface. Jag lyckades tyvärr aldrig få sasc-ng att fungera när jag provade förut (anledningen till att jag kör med kaffeines egna newcs-klient) men det kan ha berott på att jag körde "modprobe -f" för att få in modulen. Den var nämligen kompilerad för en annan version av kärnan jag använde.
Skriv svar

Återgå till "Bild"