ingen flash på youtube
ingen flash på youtube
Har en gammal Ubuntu 8,04 där flashfilmerna på youtbube inte funkar (startar inte alls) har installerat något med flash 10 för ubuntu 8,04+ som står på youtubes hemsida men funkar inte ändå, tips emottages tacksamt som jag kan prova med att få till det hela.
Re: ingen flash på youtube
Jag brukar installera flashplugin-installer från Terminalen med:nisse2 skrev:Har en gammal Ubuntu 8,04 där flashfilmerna på youtbube inte funkar (startar inte alls) har installerat något med flash 10 för ubuntu 8,04+ som står på youtubes hemsida men funkar inte ändå, tips emottages tacksamt som jag kan prova med att få till det hela.
Kod: Markera allt
sudo apt-get install flashplugin-installer
får det här:ubot skrev:
Jag brukar installera flashplugin-installer från Terminalen med:Kod: Markera allt
sudo apt-get install flashplugin-installer
eriko@nisses-hardy:~$ sudo apt-get install flashplugin-installer
[sudo] password for eriko:
Läser paketlistor... Färdig
Bygger beroendeträd
Läser tillståndsinformation... Färdig
E: Kunde inte hitta paketet flashplugin-installer
eriko@nisses-hardy:~$
Hade du Internet när du testade? Jag tror jag har fått något liknande fel när jag har försökt installera utan fungerande Internetuppkoppling. flashpluign-installer ska finnas i paketen som är aktiverade som standard i Ubuntu (tror jag). Testa också att söka efter flashplugin så ser du om det dyker upp:
Om flashplugin-installer inte finns i listan så kanske du måste aktivera förrådet som flashplugin-installer ligger i. Jag tror som sagt att förrådet är aktiverat som standard så du ska inte behöva göra det i Ubuntu om du inte har avaktiverat förrådet av någon anledning.
sudo apt-cache search flashplugin