Har installerat Wine och laddade sedan ner windows-versionen av Spotify, men när jag försöker öppna filen med hjälp av Wine, kommer ett meddelande upp som säger att filen inte är från en pålitlig källa och därrför blockerats?? Har någon nåt tips om hur man löser detta?
Tack!
MVH// Thomas
Spotify i Ubuntu 10.10
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
Re: Spotify i Ubuntu 10.10
Om du högerklickar på filen och väljer egenskaper så får du upp ett fönster.
Under fliken "Rättigheter" finns längst ner en kryssruta för "Tillåt körning av filen som ett program". Kryssa i denna och så ska det fungera.
Under fliken "Rättigheter" finns längst ner en kryssruta för "Tillåt körning av filen som ett program". Kryssa i denna och så ska det fungera.
Hur jag än gör så slutar det alltid med E17 på netbooken....
Okej Tack! Det gjorde susen!:)
Jag har redan Spotify installerat på Windowspartitionen, och nyss installaerade jag Wine. När jag försöker starta Spotify genom Wine, så får jag det här felmedelandet:
När jag klickar på egenskaper, och försöker sätta en bock i rutan "Tillåt körning av filen som ett program", så försvinner den på en gång... Hur kan jag ändra det, eller vad kan jag göra för att få igång Spotify?
Jag fattar ingenting av det som står på sidan som länkas till, eller på de sidor som länkas till från den...The file '/media/477A8E94367F2BB3/Program Files/Spotify/spotify.exe' is not marked as executable. If this was downloaded or copied from an untrusted source, it may be dangerous to run. For more details, read about the executable bit.
När jag klickar på egenskaper, och försöker sätta en bock i rutan "Tillåt körning av filen som ett program", så försvinner den på en gång... Hur kan jag ändra det, eller vad kan jag göra för att få igång Spotify?