För ett halvår sedan så bestämde jag mig för att uppdatera 9.10 men det funkade inte som jag tänkt mig... så igår så uppdaterade jag till 10.04 och allt fungerade perfekt, till och med t-bordet och musen samtidigt. Jag kom ut på internet men det gick fruktansvärt långsamt, jag försökte logga in på emeese och kmess men det gick inte. jag försökte logga in på spotify och det funkade, det funkade riktigt bra om man jämför med allt annat som har med internet att göra.
Sammanfattning, allt som har med internet förutom spotify fungerar knappt.
i 9,10 så fungerade internet super bra.
jag har ändrat i firefox så den inte läser ipv6 tror jag det hette. var något tips om det.
Internet uppkopplingen på den andra datorn som är vista:
ner 2mbit
upp 0,40mbit
Någon som har en ide?
Internet problem 10.4
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
-
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Re: Internet problem 10.4
wombawomba skrev:För ett halvår sedan så bestämde jag mig för att uppdatera 9.10 men det funkade inte som jag tänkt mig... så igår så uppdaterade jag till 10.04 och allt fungerade perfekt, till och med t-bordet och musen samtidigt. Jag kom ut på internet men det gick fruktansvärt långsamt, jag försökte logga in på emeese och kmess men det gick inte. jag försökte logga in på spotify och det funkade, det funkade riktigt bra om man jämför med allt annat som har med internet att göra.
Sammanfattning, allt som har med internet förutom spotify fungerar knappt.
i 9,10 så fungerade internet super bra.
jag har ändrat i firefox så den inte läser ipv6 tror jag det hette. var något tips om det.
Internet uppkopplingen på den andra datorn som är vista:
ner 2mbit
upp 0,40mbit
Någon som har en ide?
Testa en annan DNS-server:
1. Högerklicka på nätverksikonen och välj "Redigera anslutningar"
2. Markera din anslutning och klicka på "Redigera"
3. Gå till fliken "Inställningar för IPv4"
4. Välj metod "Endast automatiska (DHCP) adresser"
5. I rutan "DNS-servrar", ange
Kod: Markera allt
8.8.8.4,8.8.8.8
Om inte det fungerar, öppna en terminal och kör ifconfig och klistra in resultatet här.
-
jag testade det men ingen förbättring. men tacksam för ditt svar trots det, tror det blir att ren installera ubuntu om någon vecka då i stort sett allt har börjat krångla idag några timmar efter att jag skrev posten.
Skärmen blir svart med jämna mellanrum, går inte att klicka någonstans men går att röra musen. ubuntu 9.10 är trots allt bättre...
"startade ubuntu i typ safe mode eller vad det hette, då fungerar internet som det skall, som jag ser det nu så är det inget fel med ubuntu i det men startade i det precis*
edit*
Skärmen blir svart med jämna mellanrum, går inte att klicka någonstans men går att röra musen. ubuntu 9.10 är trots allt bättre...
"startade ubuntu i typ safe mode eller vad det hette, då fungerar internet som det skall, som jag ser det nu så är det inget fel med ubuntu i det men startade i det precis*
edit*
-
- Kontakt:
Har du testat internethastigheten från en live-CD/bootbar usb-sticka? Om du ändå ska göra en ren installation så kan det ju vara värt att testa ubuntu 10.10 eller 10.04 från en sådan
Fujitsu Siemens Lifebook E8020D | Triple boot med CrunchBang, Ubuntu & Windows 7
-
jo det kan det, tror att det har med något som blivit ändrat eller så, så ska testa med 10.10 kan ju funka