Installerade senaste Ubuntu versionen och det går helt enkelt inte att installera GIMP. Jag väljer installera i programvarucentralen och det startar men inget händer med stapeln och inget program blir installerat. Vad kan jag göra?
Har provat att starta om både programcentralen och datorn men ingen skillnad.
(ska väll tillägga att min trådlösa usb-pinne bara fungerar ibland i nya Ubuntu men det går att surfa så själva anslutningen i sig borde inte vara något problem)
GIMP oinstallerbart
Kategoriregler
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Re: GIMP oinstallerbart
Testa installera i terminalen så kan du ev. få info om vad som går fel.
Program->Tillbehör->Terminal
Program->Tillbehör->Terminal
Kod: Markera allt
sudo apt-get install gimp
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
Jag upptäckte plötsligt att GIMP var installerat ändå. Jag fick helt enkelt bara inte se när stapeln fylldes under tiden installationen pågick. Programmet fanns i menyn och var full fungerande.
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Dom absolut enklaste problemen att lösa är dom som inte finns.

>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
Har haft liknande problem med Programcentralen.
Ett stort program kräver lång tid, tålamod och väntan. Blir liksom stel skärm en stund.
Synaptic kan man installera med Programcentralen. Synaptic verkar mera omfattande och tydligare i användning. Där är det också lätt att se vad man redan har installerat.
Ett stort program kräver lång tid, tålamod och väntan. Blir liksom stel skärm en stund.
Synaptic kan man installera med Programcentralen. Synaptic verkar mera omfattande och tydligare i användning. Där är det också lätt att se vad man redan har installerat.